הפסול של אתרוג שניטל עוקצו הוא משום "חסר", לכן כמו שלא ניתן להדביק שני חצאי אתרוג יחד, כך לא ניתן להדביק את העוקץ…
מקורות:
ראה סוכה לב ב, שו"ע סי' תרמח סעי' ח.
Din Online
הצטרף לדיון
4 תגובות
קודם אני להודות לכם על תגובתכם המהירה. אבל הדימוי מילתא למילתא לא נראה. הרי בשופר אם דיבק שבריו פסול . וסתם נקב כשר. והיא גופא שדיבק אתרוג שנחצה ולא ניכר דיבוקו מנלן דפסול. גם אם נפסק בהלכה מסויימת פסול אולי הכוונה כמות שהוא. אבל עדיין אם יתקנו יחזור להכשרו??.
בעיני זה פשוט, דיבוק יכול להחשב חיבור אבל לעולם לא נעשה אחד. בשופר זה בכלל נושא אחר עיי"ש.
עיין תשובת בית יעקב סימן קמב שמתיר ביום השני בשופי וביום הראשון אוסר רק מצד חומרא אבל מדינא מותר ועי"ש באריכות שיש מי שרוצה להתיר לגמרי גם ביום הראשון מצד ס"ס ורק בגלל הבית יעקב לא מלאו לבו להתיר בשופי גם ביום הראשון. תודה וחג שמח
ביום השני התיר ככל אתרוג חסר, וביום הראשון יש מחלוקת מה הכוונה ניטלה בוכנותו אבל כאמור הכרעת הפוסקים לחומרא בענין זה, עכ"פ דיבוק אינו יעיל.
קודם אני להודות לכם על תגובתכם המהירה. אבל הדימוי מילתא למילתא לא נראה. הרי בשופר אם דיבק שבריו פסול . וסתם נקב כשר. והיא גופא שדיבק אתרוג שנחצה ולא ניכר דיבוקו מנלן דפסול. גם אם נפסק בהלכה מסויימת פסול אולי הכוונה כמות שהוא. אבל עדיין אם יתקנו יחזור להכשרו??.
בעיני זה פשוט, דיבוק יכול להחשב חיבור אבל לעולם לא נעשה אחד. בשופר זה בכלל נושא אחר עיי"ש.
עיין תשובת בית יעקב סימן קמב שמתיר ביום השני בשופי וביום הראשון אוסר רק מצד חומרא אבל מדינא מותר ועי"ש באריכות שיש מי שרוצה להתיר לגמרי גם ביום הראשון מצד ס"ס ורק בגלל הבית יעקב לא מלאו לבו להתיר בשופי גם ביום הראשון. תודה וחג שמח
ביום השני התיר ככל אתרוג חסר, וביום הראשון יש מחלוקת מה הכוונה ניטלה בוכנותו אבל כאמור הכרעת הפוסקים לחומרא בענין זה, עכ"פ דיבוק אינו יעיל.
השאר תגובה