פסל היוצא מן הסוכה צירוף הלכות – המשך

רבני בית ההוראה
י"ב תשרי ה'תשע"ח

שאלה:

ראיתי שאלה באתר בדין צירוף לבוד ופסל היוצא מן הסוכה.

שאלתי כזו, יש לי סוכה בעלת 3 דפנות כצורת האות ח’.
אחת מהדפנות שבצד סמוכה לדופן האמצעית בלבוד, היא ארוכה יותר מזו שכנגדה ויש פסל היוצא מן הסוכה.
המקרה שלי קצת שונה ממה שמופיע באתר.
אבל בכל אופן ראיתי שכתבתם שצירוף ב’ הלכתות, דהיינו לבוד בדפנות ופסל היוצא זה לא תלוי אחד בשני ולכן כשרה, אבל במקרה זה אני חושב שזה כן תלוי אחד בשני, הרי בלי הדופן הצדדית הסמוכה בלבוד לאמצעית, נמצא שאין שתי דפנות מקבילות זו לזו, ואין כאן פסל שיוצא מכיוון שהדופן הצדדית מנותקת מהאמצעית.

תשובה:

שלום וברכה

כשאומרים ששתי ההלכתות תלויות זו בזו, אין הכוונה ששתיהן נצרכות להכשר הסוכה, זה ברור… אלא הכוונה שאני כלל לא רואה בעיני רוחי את ההלכתא השניה לפני שאני עושה את הראשונה, כלומר, אם הלבוד הוא למעלה ויש לי מחיצה נמוכה, יוצר שכל עוד שלא אראה כאילו הדופן עולה עד למעלה – גוד אסיק, באמת באופן פיזי אין לנו לבוד. לכן במקרה שלך זה עדיין לא נחשב שתי הלכתות.

 

2 תגובות

  • מאת יהודה:

    רציתי להוסיף שאלה בעניין פסל היוצא מן הסוכה האם כאשר יש שלש דפנות שלימות [ללא לבוד] וסמוכות אלא שאמצעית ארוכה ושתיים קצרות. האם אפשר להאריך אחת מהן על ידי צורת הפתח וכך כל הסכך שסמוך לה יהיה כשר? והאם אפשר שצורת הפתח זו תהי בנויה על מסגרת הברזלים של סוכה מבד – “סוכה לנצח”

  • מאת רבני בית ההוראה:

    אפשר, אבל צריך צורת הפתח העשויה לשם זה, ולא מה שנוצר מאליו כדי להחזיק את התקרה. אחזוקי תקרה אינו פתח.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים