לתרומות לחץ כאן

גרושה שהייתה עם הגרוש לאחר הגט ואח"כ עם אדם אחר האם היא מותרת לו?

שאלה:

שלום וברכה
אשמח לקבל תשובה מספקת עקב ריבוי תשובות מבלבלות
זוג שהתחתן והתגרש נמצא ביחסי אישות עם האישה אחרי הגט התחתנו שוב עקב ספק נישואים התגרשו שוב והיו ביחסי אישות שוב אחרי הגט
האישה הלכה עם גבר אחר האם היא מותרת לגבר אחר ?

תשובה:

שלום רב,

קשה להשיב על כך תשובה ברורה. אני לא יודע מה המסגרת של יחסי האישות שלהם לאחר הגט השני. האם הם חיו ביחד כאיש ואישה אז לכאורה היא חייבת גט מספק, אני לא יודע האם היו עדי ייחוד, מה מצבם הדתי – מסורתי – גם לזה יכולה להיות השפעה על רמת הגט שהיא זקוקה. ולאחר שיתבהר מה מדת הגט שהיא זקוקה לו – גט מספק או גט לחומרא, ניתן יהיה לקבוע האם היא מותרת לאותו אדם איתו היא היתה.

בנוסף, צריכים לדעת אשת איש שזינתה בשוגג לא נאסרה על בעלה – לפחות לא מדאורייתא, (לכאורה מה שכתב המהרי"ק שהובא בסי' קעח שגם בשוגגת יתכן שהיא אסורה אם היא מעלה מעל בבעלה, במקרה זה לכאורה זה לא שייך, ואין כאן המקום להאריך).

אלא שיש מחלוקת מה נקרא שוגגת האם דווקא קרוב לאונס (ראה שו"ת בית הלוי סוף ח"א תשובה מהגר"ח וואלזי'ן), או אפילו כאומרת מותר. ויתכן שבחילונים שאינם יודעים דבר זה ייחשב כקרוב לאונס. (ראה שו"ת עין יצחק ח"א אבה"ע סי' ע' ענף ד'). אולם בסיטואציה הזו שהיא כבר היתה "בסרט" הזה ויודעת שיחסי אישות לאחר הגט עלולים להצריך אותה גט נוסף, יתכן שאינה יכולה להחשב לשוגגת.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל