שאלה:
שלו'ם הרב. מי שדילג בחתימת הברכה האמצעית על 'מלך מוחל וסולח לעוונותינו ולעוונות עמו ישראל ומעביר אשמותינו בכל שנה ושנה' ופתח ואמר ברוך אתה ד' מלך על כל הארץ מקדש (השבת ו) וישראל ויום הכיפורים., האם יצא ידי חובה.? תודה.
תשובה:
שלום וברכה
כיון שאמר את הפתיחה ואת החתימה וגם את עיקר הברכה, יצא ידי חובתו.
ראה בענין זה במשנה ברורה סי' נט סעי' ב.
האם השמטת מוחל וסולח והעברת אשמותינו ביוה"כ לא נחשב שנחסר דבר עיקרי בחתימה ?
כיון שהנושא כבר מוזכר קודם זה לא מעכב.
השאר תגובה