לתרומות לחץ כאן

אושפזין כפוי בסוכה

שאלה:

שלום רב!
בעלי ואני נשואים וגרים בשכונה מסוימת . עד כה, תמיד זכינו להתארח אצל משפחות גדולות. השנה, לראשונה קנינו סוכה. זה היה זמן מתאים מאוד. ובכוונה אמרתי לבעלי שיקנה סוכה קצת יותר גדולה. כי קשה לי להיות במקום צפוף. מיד כשהתברר לידידים שלנו  שאנחנו עושים סוכה, הם הודיעו לנו שהם עושים איתנו את החג בסוכה שלנו.
אני רוצה לארח את אמא שלי, את אחותי ואת אחיינית שלי בחג הזה. הבית שלנו קטן, אבל אני כל כך מצפה לזה! לארח את הקרובים לי! ולא אכפת לי לטרוח כמה שצריך בשביל זה.
אחרי שעה עוד אדם "הודיע" לבעלי שהוא יבוא אלינו לסוכה בחג. בעלי אמר לו שהמשפחה שלי מגיעה אלינו והוא עדיין לא יודע מה אנחנו עושים, אז האדם אמר:"בסדר, אני אבוא בלילה. רק לישון שם".
מאוד קשה לי ומאוד לא נעים לי המצב הזה. מעולם לא הזמנתי את עצמי לאנשים. אני מרגישה שכופים עליי אושפזין. בגלל שבסוכות כך נהוג.
אבל אני ממש מתרגזת מהדברים האלו. מהמצב הלא נעים הזה. אני רוצה להיות רק עם המשפחה שלי. הם מעולם לא התארחו אצלי בחג. מעולם לא. אחיינית שלי מעולם לא הייתה אצלי. אני רוצה להיות איתם. בכיף. לא בצפיפות, לא עם עוד שכנים. ככה אני רוצה. אני רוצה שהמשפחה שלי תרגיש בנוח. ואין לי כוח להתחיל לטרוח כפול לעוד 6 אנשים! וגם אין לי מקום!
אני כבר ממש מתבאסת שקנינו את הסוכה הזו. לא יודעת מה לעשות!
תודה מכל הלב!

תשובה:

שלום וברכה

אני מתפעל מכם ממש! אם שכנים כך באים לבקש אני בטוח שהם מרגישים נורא נוח איתכם, ויש לכם איתם קשר נפלא ונעים, והם רואים בכם אנשים מכניסי אורחים בעלי עין טובה, זה בהחלט מעיד על תכונות נפלאות שיש בכם. אבל כמובן אתם יכולים לתת את הגבול בצורה עדינה, אפשר להתייעץ עם השכן היכן הוא בעצם ישב כי באים אורחים והסוכה קטנה, ובמקביל להציע לבנות סוכה ציבורית לשכנים כולם יחד, זה יעשה כיף לשכנים ונוח לכולם. וגם אם יעלה מעט כסף זה בסדר. הוצאות חג שיוצרים גם אוירה נעימה ושכנות טובה זה השקעה כדאית.

בהצלחה רבה.

הצטרף לדיון

תגובה 1

  1. התגובה שלך לא נכונה. הרצון לפרטיות בשמחת החג, הגיוני, אנשים רוצים לחגוג בחיק המשפחה ולא תמיד מתאים להם שאנשים זרים נוכחים, כל אחד ואופיו, וזה לגיטמי.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל