לתרומות לחץ כאן

תפירת חוטי ציצית לבד בבית

שאלה:

בני בן ה – 8.5 לומד בבית ספר חב"ד ונדרש להגיע עם כיפה וציצית. על כיפה הוא מאוד מקפיד ואין שום בעיה. אבל הקושי הוא בציצית. הוא ממש סובל ומזיע מאוד, יותר מהרגיל. (אנחנו מתגוררים באילת, ובימים החמים הדבר כמעט בלתי אפשרי). לפעמים הוא מנסה ללבוש, במיוחד בטקסים של ביה"ס, ובימים אלה הוא נוכח לדעת כמה זה לא נוח ולא מעוניין יותר.
חיפשתי פתרונות אחרים ומצאתי חולצות רגילות לגמרי, שבכל צד תפורים החוטים של הציצית וזה משמש לציצית לכל דבר! הבעיה היא הסכום הגבוה לכל חולצה, שעליה יש צורך גם להדפיס את סמל ביה"ס ולקנות כמות של חולצות. ההוצאה גבוהה מידי.
האם ניתן לתפור בעצמי את החוטים של הציצית על כל חולצת בית ספר שיש לנו כרגע בבית?
אפשרי לחורר 4 חורים בכל צידי החולצה ולהשחיל את החוטים?
האם יש דרך נכונה לעשות זאת כדי שחולצה זו תהיה כשרה וראויה בדיוק כמו לבישת ציצית?
החשיבות של הציצית גדולה בעיני, אבל אני לא רוצה לכפות על הילד את המצווה כדי לא לגרום לו להתרחק לגמרי, ולכן אני מחפשת פתרון שיתאים.
תודה וחתימה טובה!

תשובה:

שלום וברכה

אין אפשרות לתפור בבית, מדובר בטווית חוטים מיוחדת עם כוונה לשם מצות ציצית, ובחוטים מיוחדים של צמא השזורים יחד, ותליית החוטים בבגד נעשית בצורה מאוד מסויימת ועל ידי גבר ולא אשה, לא מדובר בסתם קשירה וכו' וכו', אבל אל תכפי עליו, העצה הכי טובה להמתין עוד חודש שמזג האויר יהיה נעים, אם הילד יתרגל בכל החורף ללבוש קבוע ציצית בלי לדבר על כך, אני מניח שבקיץ זה כבר יהיה לו טבעי והוא יסתדר עם זה.

העיקר להחיל לו את התורה והמצוות באהבה ובשמחה.

גמר חתימה טובה.

הצטרף לדיון

2 תגובות

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל