לתרומות לחץ כאן

שלום בית בתוך המשפחה

שאלה:

האם יש הלכה \ מצווה מפורטת ככל הניתן בעניין ביקור הורים לאחר נישואין (גם ללא קשר -עם הנכדים) – מה שלא קורה עם אחד האחים במשפחה וגורם עוול גדול ביותר להורינו בכך שלא נוהג כלפי משפחתו והוריו בכבוד אלא רק בכבוד כלפי משפחתה של אישתו (שתי המשפחות מתגוררות באותו מקום מגורים) ?

תשובה:

שלום וברכה

ברור שיש חובה לבן לכבד את הוריו גם לאחר הנישואין, אינני יודע מה היה בינו לבין ההורים וכיצד ניתן לגשר, מה שברור הוא שכל עוד אתה שואל את השאלה ולא אחיך זה לא ממש יעזור… אם באמת תרצה לפעול לתיקון הענין ומניעת עגמת נפש להוריך, תפעל בהרבה רגישות והבנה, קח את אחיך לשיחה, תסביר לו בעדינות ובנעימות כמה חשוב הדבר להוריך, תשמע שיש לו לומר בהרבה רגישות, ותזכור תמיד שיש לדון את השני לכף זכות, אולי יש לו בעיה עם אשתו או כל דבר אחר, תפעל ברגישות ובתבונה ואני בטוח שבעזרת ה' תראו ישועות.

שנה טובה ומבורכת.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. תודה על התגובה.

    מבחינת אוביקטיבית , נכון כל מה שנאמר הגיוני ורצוי.

    אך הובהר לו בשיחות רבות , במקרים מסוימים , אפילו במכתבים מכמה בני משפחה ועוד בעניין בהרחבה, אך משום מה ישנו או פחד או חוסר בהבנה\מודעות למצב ואיך לשנותו.
    גם אם קיימת בעיה מסוימת עם אשתו, שידוע שזה חלק גדול (בנוסף למשפחה) באי-קשר ,עדיין לא יהיה אפשרי דרכו להגיע לפתרון.
    אם היה מודע או מבין לעומק, או היה פחות פוחד מאיזשהו שינוי (שלא ברור), גם לא היה פונה אליכם או למישהו אחר.
    זה נמשך מעל לעשור ובדיוק לאחר החתונה, לפני זה הקשר אפילו עם אשתו היה שונה ב180 מעלות.

    אשמח לדעת אם כדאי לנסות דרך חבר\ים ש>היו< קרובים אליו או דרך מישהו אחר חיצוני לקדם משהו בעניין, כפי שצויין בתבונה וברגישות . אך המצב גורם עוול גדול ביותר להוריי שאפילו לא זוכים לראות את הנכדים שלהם.

  2. בהחלט כדאי וחובה לעשות כל מה שלדעתכם יכול לעזור ולהשפיע. אבל הכי חשוב לרדת לשורש הענין כדי שתדעו באיזה כיוון לפעול. בהצלחה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל