שאלה:
האם מותר לעשות מלאכה בשינוי לצורך מצווה בין השמשות? אם כן אפשר דוגמא
תשובה:
שלום רב
בחידושי רבי עקיבא איגר חולין טו ב מבואר שלא התירו אלא דבר שעיקרו דרבנן, ולא מלאכה דאורייתא הנעשית בשינוי, וזאת מחשש שמא יבוא על ידי כך למלאכה דאורייתא.
חשוב לציין שגם מה שהתירו זה רק לצורך מצוה ובשעת הדחק, ובאופן שלא קיבל עליו שבת בדיבור, ראה שו”א סי’ רסא סעי’ א, ד ובמשנה ברורה שם.
האם אמירה לגוי זו מלאכה שמעיקרה דרבנן או דאורייתא בשינוי?
אמירה לגוי זה תמיד דרבנן לא הבנתי את השאלה.
השאר תגובה