לתרומות לחץ כאן

ההורים נתנו מתנה לרכישת דירה ובעת הגירושין הם רוצים בחזרה

שאלה:

הרב שלום!
קנינו דירה לאחר 14 שנות נישואין
הורי החתן עזור לנו בקניית הדירה בסכום של 100000 אשר הוגדר כעזרה. כיום אנחנו בהליך גירושין ובעלי מבקש שאחזיר מחצית מהעזרה כלומר 50000 . לא נעשה הסכם ממון. וכן אני לא הייתי מעורבת כלל בשיחות על העזרה הכספית. בנוסף בעלי רצה לנסות להחזיר כל חודש כי הבין שזה כנראה ואולי יהיה מהירושה.-דבר שעדיין לא נחתם מה עליי לעשות? כמובן שהם מנסים להוציא ממני כל שקל אפשרי כדי להכאיב לי.

תשובה:

שלום רב,

ודאי שאינך חייבת להסכים להחזיר 50000 ש"ח. יש נידון בפוסקים במקרה שניתן סכום כסף האם זה יתן בתורת הלוואה או מתנה, ודעת הפוסקים שהנותן יכול לומר שזו הלוואה, ראה קצוה"ח סי'. אולם במקרה שקרובים כמו הורים, יש פוסקים שחילקו בזה שהסברא נותנת שזה ניתן כמתנה ולא כהלוואה. כך ראיתי גם בשו"ת ברית אברהם וכעת אינני מוצא בדיוק היכן. ובכל מקרה בפרט בסיטואציה הזו שהמתינו כל כך הרבה זמן, ודאי שאינם יכולים לומר היא ניתנה לשם הלוואה.

גם טענתו שזה ירד לו מהירושה בעצם זו טענת הלוואה, ואפילו אם זו הגדרה אחרת למתנה ודאי שאינם יכולים לבוא אח"כ לטעון שזה על חשבון הירושה כי אין כאן אומדנא כלל שזה על חשבון הירושה, ורק אומדנא גמורה מבטלת מתנה.

אינני יודע עם בעלך אכן נדרש להחזיר להם או לא, יתכן כפי שאת אומרת שזה למראית עין כדי להוציא ממך חצי מהסכום. כאמור, לא ניתן לחייב אותך לשאת מחצי מהסכום הנ"ל.

 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל