לתרומות לחץ כאן

אם לתינוק עם מחשבות אובדניות

שאלה:

שלום להרב,

שאלה: מתפלל אחד שלומד בשיעור גמרא אצלי בלילה, פעם התקשר בפתאומיות שרצה שהייתי הולך אצלם לדירה כיון שאשתו הייתה במצב קשה של דיכאון והיה לה מחשבות זרות של הריגה שחשבה להרוג את התינוק כמה פעמים, אולם הכירה שזה דבר נורא וכיון שהרגישה שהייתה לה הרגשה והרהור מעשה פחדה על עצמה וסיפרה לבעל שסבלה מזה כמה זמנין. ובעבור זה הבעל שאל לי מה לעשות אודות אשתו ומצב זה.

באתי לשם כהמגיב הראשון רק לדעת מה היה הבעיה, שלא לא סיפר לי הבעל רק אמר לבוא שיש דבר גרוע וצריך עזרה מן רב. וכאשר באתי שם הסבירה לי האשה התסריט ומה הרגישה, שאלתיה כמה שאלות וכו' ואחר כך דיברתי עם גדולי עירי, וכולם שדיברתי אמרו זקוקה לטיפול פיסקיאטרי מייד ואין לאחר. כך סיפרתי להם לעשות ואמרו שיעשו. ואחר זמן, כמה פעמים התקשר לי הבעל לשאול עזרה שמצב כספי קשה להם ורוצים עזרה למצוא עזרה מן קופות צדקה וכו' וסידרתי להם את הכל ולא הלכו לו לרופא ולא לשום רבנים ולא לאנשי מקצוע שמטפלים ביחס הזוג ועיניני שלום בית.

ופעמים הבעל מתקשר, ורוצה לקבוע תור אצל רבנים חשובים כדי לקבל חוות דעת וגם אצל רופא, וגם היא מעוניינת, אבל עד עכשיו לא יצא כלום. ידועת והודה לי האשה שמחפדת להפסיד השמירה של הילד, ויש אנשים שמכירים מצבים כאלה אמרו שלא עושים דיווח סתם וצריך יותר מזה- על זה אינני יודע בדיוק.

בקיצור רציתי לדעת מה יש לי לעשות? הטעם צדדי הספק הוא שהם גדולים ויכולים ללכת למצוא עזרה בעצמם אחרי שאמרו להם שיש לבקר רופא פסיקיאטרי ואנשי מקצוע שלום בית, מ"מ מצד השני אני חושש מאוד על בטחון התינוק וזה מפריע לי, וכיון שהם רוצים בעצמם עזרה אבל אף פעם לא עושים ברצינות משהו קשה לי הדבר מאוד, לכן אני אינני יודע ע"פ הלכה עד מתי יש לי לדאוג, וגם בצד השקפה מה הנכון לעשות?

אשמח לשמוע מכם חות דעת.

ברכה והצלחה

תשובה:

שלום רב

לדעתי, יש להודיע להם ברורות בלי מקום לספק, שאם אינם הולכים לטיפול מקצועי מידי והמקבלים את ההנחיות, אתם פונים מיד לגורמי הרווחה בעיר שיפעלו בכפייה. מדובר בסכנה של ממש וכבר היו דברים מעולם…

בשורות טובות.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. פה בארץ לא מזמן קרה ל"ע מקרה של אישה עם דכאון אחרי לידה שהוביל ר"ל למותה ומות ילדיה…
    מומלץ לפעול במהירות האפשרית!! ממש אסור לחכות!

  2. יש את ארגון ניצה, שעוזר המון בבעיות של דיכאון אחרי לידה.
    אנחנו אישית נעזרנו בהם ארגון קדוש שפועל שלא עמ לקבל פרס עם רופאים וצוות מקצועי ביותר לא זוכר מה הטלפון שלהם בטח זה יופיע בגוגל

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל