לתרומות לחץ כאן

נער דתי שלומד בבית ספר חילוני

שאלה:

שלום כבוד הרב, אני בן 14 ומהבר מצווה אני מתחזק, 3 תפילות, שבת, לימוד תורה, אבל הבעיה היא שאני עדיין לומד בבית ספר חילוני, ואין לי כיפה (רק ציצית-אבל אף אחד לא יודע),וכולם חושבים שאני חילוני כמו כולם חס ושלום, וכמעט כולם שם (לצערי) הם אפיקורסים מסכנים-שבע"ה יגלו את האמת, עכשיו אני גם מנסה לחזק אותם, וזה מה שמשאיר אותי שם, אבל בסופו של דבר, ובכל זאת, למרות שאני יודע שזה דרך האמת והדרך האמיתית וזה תכלית העולם, אני עדיין מתבייש לשים כיפה, למרות שאני מבין שאין לי מה להתבייש, להיפך, אבל זה לא עוזר, אני יודע שאני יכול לעשות מזה קידוש ה' אבל אני לא יודע מה לעשות וזה מלחיץ אותי טיפה, כי אני מונע קידוש ה' וגם אני מפסיד כיסוי ראש, וגם אם ברכות הנהנין זה קשה לברך כי אני צריך להסתתר ולברך, מה היית ממליץ לעשות?

תשובה:

שלום ידידי

ראשית אני רוצה להביע בפניך את התפעלותי מכוחות הנפש האדירים שלך! לחיות כך בבית ספר חילוני וללכת נגד הזרם, בשמירת מצוות קפדנית, אשריך וטוב לך! אין לי ספק שמעשיך עושים רעש גדול בשמים, ובורא העולם קורא לכל מלאכי מרום ואומר להם "חזו בני חביבי" — ראו את בני החביב שעושה לי נחת רוח בעולם.

לעצם הענין, אין ברירה, תנסה לחזק את עצמך מבפנים ותשמור את יהדותך בגאווה ובאופן פומבי. אי אפשר לשחק מחבואים, זה לא בריא, אתה מכלה הרבה כוחות ואנרגיות בהסתרה של הדבר הכי לגיטימי והכי יפה בעולם. אתה עוד קצת צעיר, אבל עליך לדעת, שאנשים מכבדים אנשים בעלי עקרונות, גם אם הם לא מסכימים איתם, מכבדים, מאוד. וגם אם בתחילה ינסו ללעוג או להתווכח, בסופו של דבר שיראו שאתה רציני, יניחו לך והכל יהיה טוב ובריא וזורם.

כמו כן אתה צריך חברה דתית, שיעורי תורה, בית כנסת, והכי טוב גם בית ספר מתאים. לך לאט לאט, אבל בטוח… תתחזק ותצליח.

בהצלחה רבה מאוד!

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל