לתרומות לחץ כאן

אמירה לגוי לצורך חולה שאין בו סכנה

שאלה:

שלום לרבנים האם מותר לכבות חשמל בשביל חולה שאין בו סכנה ואם כן מה שונה מלכבות מזגן בשביל חולה שאין בו סכנה?

תשובה:

שלום וברכה

אני מניח שהכוונה לכבות על ידי גוי, וזה אכן מותר לצורך חולה שאין בו סכנה. על ידי יהודי כמובן אסור בשני האופנים שהזכרת.

מקורות:

שו"ע סי' שכח סעי' יז.

הצטרף לדיון

9 תגובות

  1. כונתי על ידי ישראל בספר ששכ פרק לג הערה כד וכן חזו"ע חלק ו עמוד קלז כתבו כיבוי חשמל דרבנן בשינוי זה שבות דשבות לחולה שאין בו סכנה מותר וצין שם לשות שבט הלוי חלק ח סוף סימן צג

  2. אנחנו חושיים לחזון איש שכיבוי חשמל דאורייתא, וכן חשש בשמירת שבת כהלכתה, אינני יודע היכן מצאת אחרת, ראה שם המהדורה החדשה סעיף ג.

  3. דרך אגב מתיר הששכ בפרק לג אות ב שבשביל סכנת אבר מותר לעשות בשבילו איסור דרבנן ע"כ והעידו הרבה רופאים שהיום שאפילו בלי סכנת אבר כגון שבר יד בגדר פיקוח נפש שיש חשש זיהום

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל