שאלה:
שלום לרבנים האם מותר לכבות חשמל בשביל חולה שאין בו סכנה ואם כן מה שונה מלכבות מזגן בשביל חולה שאין בו סכנה?
תשובה:
שלום וברכה
אני מניח שהכוונה לכבות על ידי גוי, וזה אכן מותר לצורך חולה שאין בו סכנה. על ידי יהודי כמובן אסור בשני האופנים שהזכרת.
מקורות:
שו"ע סי' שכח סעי' יז.
כונתי על ידי ישראל בספר ששכ פרק לג הערה כד וכן חזו"ע חלק ו עמוד קלז כתבו כיבוי חשמל דרבנן בשינוי זה שבות דשבות לחולה שאין בו סכנה מותר וצין שם לשות שבט הלוי חלק ח סוף סימן צג
אנחנו חושיים לחזון איש שכיבוי חשמל דאורייתא, וכן חשש בשמירת שבת כהלכתה, אינני יודע היכן מצאת אחרת, ראה שם המהדורה החדשה סעיף ג.
1אז רק לפי הסוברים שזה דאוריתא יש מקום להחמיר אז באמת לפי הרב עובדיה המנוחת אהבה הרב אוירבך מותר
לא הבנתי אותך, הרי ציינתי משמירת שבת כהלכתה שמחמיר!
דרך אגב מתיר הששכ בפרק לג אות ב שבשביל סכנת אבר מותר לעשות בשבילו איסור דרבנן ע"כ והעידו הרבה רופאים שהיום שאפילו בלי סכנת אבר כגון שבר יד בגדר פיקוח נפש שיש חשש זיהום
ראיתי את הששכ אבל אני כתבתי הרב עובדיה והרב מנוחת אהבה ודרך אגב מה קשה כל כך בסברא להקל?
הערתי היתה לענין מה שכללת את דברי הגרש"ז אויערבך, שעל פי הוראותיו נבנה הס' שמירת שבת כהלכתה.
על כל פנים מודים שלפי רב עובדיה יהיה מותר
כן.
השאר תגובה