לתרומות לחץ כאן

מה יש לעשות לאחר תאונת דרכים?

שאלה:

שלום רב,

בליל שלישי לקראת השעה 12 בלילה, אימי ואני חזרנו מאיזור צפון ת"א ונסענו בכביש איילון ובאחד המחלפים אימי איחרה לפנות ביציאה הנכונה, ומרוב החיפזון היא פנתה מאוחר מדי ופגעה עם קידמת המכונית בשפת האבן שנמצאת בתום הקו המקווקוו, כמדומני שהפגיעה בפועל הייתה אך ורק בצמיג. הצמיג התפוצץ והג'אנט כנראה ניזוק, ובעת הפגיעה האוטו ממש התרומם באוויר מעט מהכיוון של הנהג וחששנו שממש נתהפך עם האוטו לצד ימין לכיוון התנועה. בחסדי ה' אע"פ שמכוח הפגיעה נזרק האוטו כלפי צד ימין, לא פגענו באף אוטו אחר, וכמו-כן ה' שמר שלא נסעו בצמוד לאחורינו מכוניות וב"ה לא פגעו בנו כאשר האטנו לפתע פתאום מפאת המכה והזעזוע שהאוטו קיבל. ברוך ה' אימי ואני לא ניזוקנו בגופינו מהמקרה, רק אנחנו נותרנו במועקה מהטראומה ומהחוויה המזעזעת הזאת.

מבלי להאריך יתר על המידה בתיאור החוויה המטלטלת הזו, ברצונינו לדעת – מה אנו צריכים לעשות כעת מבחינה הלכתית?

אנחנו ממוצא תימני ונוהגים כדעת מרן השו"ע שאין מברכים ברכת הגומל על תאונת דרכים…. אם-כן, מה עלינו לעשות: 1-בכדי להוריד מעלינו את מידת הדין? 2-בכדי להודות לה' יתברך על החסד שהציל אותנו מאסון כבד רח"ל, הס מלהזכיר?

חודש טוב
ישועה ברחמים
אסף

תשובה:

שלום וברכה

אינני יודע אם יש חיוב הגומל, לא ברור לי המקרה המדוייק, למעשה יש לשמוח ולהודות לה' על רוב רחמיו, ועל שכילה חמתו בעצים ובאבנים, סיפור שבחו של בורא העולם הוא ביטוי של אמונה וחלק משמעותי בענין, ומלבד זאת לקבל קבלה טובה בלי נדר להתחזקות במצוה מסויימת,ף או קביעות עיתים לתורה, מה שתוכלו לעמוד בו. והעיקר להודות לה' יתברך.

בשורות טובות.

הצטרף לדיון

2 תגובות

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל