לתרומות לחץ כאן

הפסק טהרה בלי המתנת חמישה ימים

שאלה:

אשה שלעת עתה אינה שומרת טהרה, והיתה עם בעלה אתמול והיא עדיין לא קיבלה מחזור, האם יכולה להתחיל מיד בהפסק טהרה או צריכה להמתין 5 ושבע.

תשובה:

שלום וברכה

באופן עקרוני לא ניתן לעשות הפסק טהרה בלי המתנה חמישה ימים, אבל אם אתה חושב שאם תאמר לה להמתין תתייאש לגמרי מהליך הטהרה בחודש זה ויבואו לידי חטא, ניתן לסמוך בשעת הדחק זו על דעת הסוברים שאם תעשה רחיצה פנימית טובה, היא יכולה לעשות הפסק טהרה כבר היום.

מקורות:

ראה שו"ע סי' קצו סעי' יג, ואף שהרמ"א שם כתב שאנו לא בקיאים ברחיצה זו, מדברי השו"ע שם נראה שלא חשש לכך.

הצטרף לדיון

5 תגובות

  1. כבוד הרב המשיב לא כך סברו הרבנים הגאונים מדור הקודם ובפרט שכאן הוא המקום שהרמ"א כותב הלשון הכי חמור מאוד "הרי כבר נתבאר שאנו נוהגין להמתין אפילו לא שמשה כלל, כדי שלא לחלק בין ספירה לספירה, כ"ש בכהאי גוונא; וכל הפורץ גדר בדברים אלו במקום שנהגו להחמיר, ישכנו נחש". ובשום אופן לא מפשרים בדברי התורה הקדושה. עיין שו"ת רב פעלים ח"ב סי' כ. וכל מה שכתב הרמ"א שנהגו הוא לגבי דידן דין גמור בלי שום שינוי ואין להקל בזה לא משנה אם יעברו עבירות או לא כל אחד צריך לקיים השו"ע בלא פשרות.

  2. צריך לשאול אותה אם היא ספרדיה, ולפחות לציין את דעת הרב עובדיה שמיקל בשטיפה. ואם זו אשה שלא שומרת טהרה בדרך כלל, מהיכי תיתי להחמיר עליה ולא להקל כמה שיותר.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל