שאלה:
שלום, אני שואל שוב
יש לי עסק שבו אני קונה מוצרים מאמזון ומוכר אותם ללקוחות בארה"ב בריוח של כמה דולרים למוצר.
קורה ומקובל בארה"ב שלקוח מתחרט ורוצה להחזיר את המוצר, במצב כזה אני שולח לו בול ואיתו הוא הולך לדואר ומחזיר או המוצר ישירות לאמאזון, אחרי שהמוצר הגיע אליהם אני מקבל החזר על הקנייה.
השאלה שלי היא לגבי עלות המשלוח החוזר לאמאזון, והשאלה היא כזו:
כדי שלקוח שהתחרט יוכל להחזיר לאמאזון בלי שהמשלוח של המוצר בחזרה לאמאזון יעלה לי כסף, אני צריך לבחור באתר של אמאזון שסיבת ההחזרה היא כי המוצר פגום, ואז הם מנפיקים לי בול שאותו אני שולח ללקוח והוא מחזיר איתו את המוצר,
אם אני אכתוב באתר של אמאזון שסיבת ההחזרה היא כי אני מתחרט על הקניה, המשלוח חזרה לאמאזון יעלה לי כסף ואז אני מפסיד על העיסקה את כל הריוח.
השאלה היא האם מותר לשקר ולבחור באתר שסיבת ההחזרה היא כי המוצר פגום.
אני מניח שאמאזון הם גויים.
בברכה
תשובה:
שלום רב,