לתרומות לחץ כאן

אמירת קבלת שבת לפני פלג המנחה

שאלה:

שלום,
כאשר מתפללים ערבית של שבת בער"ש – מפלג המנחה, האם אפשר לומר לכה דודי לפני הפלג ואז בפלג "ברכו" וכו' או שחייב לומר לכה דודי אחרי הפלג?

תשובה:

שלום וברכה

אין כל טעם לכאורה לומר קבלת שבת בזמן שלא ניתן לקבל בו שבת… לכן יש להתחיל קבלת שבת עם פלג המנחה ולא קודם לכן.

בהצלחה.

הצטרף לדיון

8 תגובות

  1. קבלת שבת היא לפני שבת. ואדרבא כמו שבערבית בשבת רגילה מסיימים מנחה לפני השקיעה ועושים קבלת שבת לפני השקיעה כדי שתחול גם תוספת שבת, מה הבעיה כאן?

  2. כי כאן לא יכולה לחול תוספת שבת בזמן זה. זה בדיוק הענין. אינני אומר שזה אסור, עיקר קבלת השבת היא בבואי בשלום או מזמור שיר, ואפשר לומר את הפרקים הקודמים קודם, אבל זה נראה לי חסר טעם.

  3. ואם יגידו המזמורים אחרי פלג , איזו תוספת יש פה? שהרי הם כבר"בתוך הזמן". בשונה מאמירת מזמורים לפני השקיע שטרם הגיעה הזמן ויש בכך תוספת

  4. לא הבנתי אותך בכלל, השבת לא חלה מאליה בפלג המנחה, על ידי אמירת הקבלת שבת אדם מקבל עליו את השבת, השבת נכנסת מעצמה רק בשקיעה. אני מבין ממך כאילו יש שני מסלולים ואם בחרתי להקדים זה יחול מאליו בפלג המנחה, זה לא נכון, אלא מפלג המנחה בכל נקודה שבה תבחר לקבל עליך שבת היא תחול עליך מרגע זה ואילך.

  5. לא הבנת כוונתי.
    השבת חלה רק כאשר הם יאמרו מזמור שיר או ברכו. זו כוונתי ( ראה מרן השוע רסא,ד). ולכן אמירת לכה דודי אינה אסורה אך גם לא משחקת תפקיד.

  6. כיון שאין חיוב לאומרם, וגם הקבלה אינה באמירתם, ולכן אמרתי שעיקר הקבלה היא בבואי בשלום ומזמור שיר, אבל עדיין הדעת נותנת כנ"ל.

  7. נכון, אבל לדעתי היא גם לא מתאימה בזמן שאינו ראוי להכנסת שבת. אבל אני מסכים שאין בכך איסור, בלאו הכי גם זה לא ממש חיוב לאומרם.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל