לתרומות לחץ כאן

דם חימוד – גלולות לכלה לפני חתונה

שאלה:

דחוף מאד!
באיזו צורה יכול להופיע דם חימוד? בצורה של מחזור, כתם או דימום מועט?
עד מתי יכול להופיע? האם גם ביום החופה עצמו?
כמו כן, בשבת האחרונה הכלה ראתה טיפת דם וביום ראשון הפרשות חומות. האם יתכן שטיפת הדם זה מהחימוד? (זה דבר שכמעט לא מצוי אצלה)יום שלישי ט באב התחיל המחזור. ממתי לספור? פעם קודמת קיבלה ב- יב תמוז. אז האם לחשב 24 יום ואז זה גבולי לחתונה ב-ל אב. או שיש לספור 27 יום ואז יוצא מצוין.
הכלה לא לוקחת כדורים ומסתמכת על התאריך הקבוע בסיעתא דשמיא שבהם אמורה להיות טהורה.
האם התרגשות וכו' יכול לזרז מחזור? או שאין צורך לחשוש.

תשובה:

הסיבה לדם אינה רלוונטית, השאלה היא איך ראתה ומה הכמות. כלומר אם טיפת הדם היתה על עד טהרה היא מטמאת וסותרת את השבעה נקיים, אלא אם כן יש אחות טהרה שתאמר שיש שם פצע מדמם, אולי שווה בדיקה כדי למנוע חופת נידה. אם ראתה על טישיו זה תלוי בגודל ובצבע של הכתם ושל הנייר, כך גם על בגד, בקיצור יש לפרט יותר ולהראות את הכתם לרב בכל מקרה של ספק. כתמים חומים גם כדאי להראות לרב לוודא שאינם נוטים לדם.

זה שלא לקחה כדורים זו טעות שחבל מאוד שנעשתה… אולי עוד אפשר לתקן נא להתייעץ עם רופאה בדחיפות!!! במיוחד שזה גבולי!!! הכדורים אינם מזיקים וחבל להפר את השמחה לחינם במיוחד שזה גם שאלות הלכתיות לא פשוטות, אין שום מקום לסמוך על סייעתא דשמיא כאשר אדם הולך בדרך שאינה נכונה. כרגע יש לתת פרטים מדוייקים לרב שיכריע בכל הנ"ל.

מזל טוב ותמיד שמחות.

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. זה יפה שהרבה רבנים אומרים שהכדורים לא מזיקים אבל תכלס הם יכולים לגרום לכל מיני בעיות הורמונליות, מצבי רוח, והרגשה רעה אצל הרבה מהנשים שלוקחות אותן

  2. אין שום בעיה אם סתירת שבעה נקיים. מכיון שרק אתמול קיבלה המחזור ועוד לא החלה לספור. החתונה ב-ל אב בעז"ה ויש עוד זמן. השאלה היתה קצת שונה, ומהתשובה רצינו לדעת האם לקחת כדורים או לא. נשמח אם תקראו שוב את השאלה ותנחו אותו בדרך טובה. תודה רבה.

  3. הבלים של ממש. אם אשה לוקחת באופן קבוע אני מבין, אבל לקחת חודשים מספר תרופה בדוקה וידועה כמו פרימולט נור זה שום דבר. בכל דבר בחיים בכל החלטה תמיד צריך לשקול הפסד מול תועלת, אין דברים שהם מאה אחוז טובים ללא כל חסרון, אבל אם עדיין התועלת מרובה באופן משמעותי, אז אדם חכם עושה חשבון פשוט ונוהג בהתאם.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל