בורר בשבת האם מועיל לתקן אחר כך?

רבני בית ההוראה
ו' אב ה'תשע"ז

שאלה:

לשיטת הרב עובדיה זצ”ל
לאחר ארוחת שבת- אדם שם בטעות את שיירי השווארמה בתוך הסיר של השניצל (השווארמה מעל השניצל). לאחר 3 דקות האישה הבחינה בטעות והעירה לבעל שזה לא מקום השווארמה.
האם מותר להוציא את השווארמה מהסיר של השניצל מדין בורר? שהרי לא יתקיים פה התנאי של לאלתר? כל הרצון הוא רק לאחסון את שני הסירים במקרר.
2. מה הדין במידה והבעל הוציא את השווארמה ושם בסיר בנפרד? מה עדיף לעשות על מנת לתקן את איסור הבורר? לאכול חלק מהשווארמה או להחזיר בחזרה לסיר של השניצל?

תשובה:

שלום וברכה

מדברי הרמ”א בסי’ שיט סעי’ ג נראה שגם בחתיכות גדולות שכל אחת ניכרת לעצמה שייך דין בורר, ולכן יתכן אכן אסור היה להפריד ביניהם. מה שאתה מחליט אחר כך לאכול מהשווארמה אינני חושב שיעזור, שכן בשעה שהפרדת לא היתה הכוונה לכך. לערב בחזרה נראה שיש בכך תועלת כמבואר בפרי מגדים אשל אברהם סי’ שיט ס”ק א.

ערב טוב.

2 תגובות

    משה:

    מחילה מכבוד תורתו אבל אני לא מבין הפרי מגדים שם לא מביא את זה בתור תיקון לברירה אלא בתור סברה לחלק בין בישול לבורר שלא לאסור את זה לעולם.

    רבני בית ההוראה:

    נכון, אבל מכאן אתה למד שיש תועלת בתיקון אף שודאי זה לא מבטל את מעשה האיסור למפרע.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *