לתרומות לחץ כאן

עניה שיש ידידות עם עשירה, האם זה טוב לשלום בית?

שאלה:

שלום להרב,

שאלה: מעשה באחד שאשתו יש לה חבירה עשירה מאוד, והיא עניה ובקושי משלמים החשבונות, וכנראה שמידידו זו כיון שרואה חברתה שחי בשפע זה מפריע לה המציות שלה, ומן הרגשות שהיה רוצה להיות עשירה כזו ולהיות בשפע אולי שגורם קצת דיכאון לה, וכבוד בעלה ירד שקשה לו הפרנסה, ושאל האם כדאי להמשיך ידידות כזה אם מישהי שאורח חיים שלה כ"כ משונה? אם היה נשראת בידיות אם שכנות כמוה היה נראה שהקושי כספי לא היה מפריע כיון שאם כלום באותו מצב שנראה שנורמלי אצל כל אדם. כך התבונן הבעל.

קשה לדעת שאני צעיר לכן שאלתי לכם, האם לענין השקפה כדי להיות בידידות כזו?

ואין צריך לומר אם ידידה נותנת "עצה" בענין שלום בעית שזה גרוע ויכול לגרום יותר נזק מתועלת, וכדאי להתייעץ עם רבנים ואנשי מקצוע לענינים אלו.

תודה ברכה והצלחה

תשובה:

שלום וברכה

רשאית חשוב להדגיש, הבעל לא יכול לקבוע לאשתו עם מי להתידיד ולהחבר! זו החלטה של האשה, ואם טוב לה עם החברה זה חשבון שלה. שנית, אינני חושב שהדרך להתמודד היא דוקא להתנתק מכל מה שמגרה אותך, אדםצריך לחזק בתוכו את הידיעה שכסף זה כלום ועבודת ה' היא העושר האמיתי. ברור שיש לשים גבולות בכל ידידות ולא לערב חברות בענינים שבינו לבינה.

בקיצור, החלטה זו היא של האשה לבדה, ואם מדובר בחברה יראת שמים, עליה להחליט לבד מה טוב לה. כמובן אם מדובר בחברה שאינה יראת שמים, כבר אמרו חכמים הרחק מחבר רע ואל תתחבר לרשע.

הצטרף לדיון

תגובה 1

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל