לתרומות לחץ כאן

נדר שלא לעבור על איסור ויש מדי פעם נפילות

שאלה:

שלום , שמי שמוליק , לפני כ-6 שנים נפרדתי מזוגיות שמאוד הייתה חשובה ויקרה לי , ובגלל הקושי , דיברתי עם עצמי והעליתי על שפתיי שאני מבטיח ( אני לא זוכר את המלל המלא ) , שעד שאני לא אהיה עם מישהי שתהיה אישתי לעתיד אני אשמור על הברית ( זרע לבטלה ) , אני רוצה לציין שבמשך כל הפעמים אני משתדל מאוד ועושה מה שניתן כדי לעמוד בהבטחה , והיו לי לצערי נפילות , האם אני צריך לעשות התרת נדרים ? האם אני צריך לפרט בפניהם את הנדר כי בכל זאת זה נושא מביש ורגיש ?
והאם זה דבר שמעכב לי את הזוגיות ?

אשמח לתשובה

תשובה:

שלום רב,

יש כאן בעיה יותר גדולה מהבושה. כיון שאדם שנודר שלא לעבור על איסור אין להתיר לו את הנדר [כאשר הוא נודר לקיים מצוה כמו צדקה ניתן להתיר לו את הנדר כאשר הוא דחוק מאוד, אבל שלא לעבור איסור אין התרת נדרים]. כך מבואר בשו”ע סי’ רכח סעי’ טו.

מכאן רק נוכל ללמוד שיש הרבה דרכים במלחמת היצר, אבל לעולם לא על ידי נדר, באופן זה אנחנו רק מסתבכים באיסורים חמורים עד למאוד. מה שצריך לעשות עכשיו זה שמירה יתירה על האיסור, שקיעות גדולה בלימוד התורה שהיא סגולה להנצל מעוון זה, וקבלה לעתיד [בלי נדר…] שלא לא לנדור, פשוט לשכוח מהאופציה הזו.

אני מעריך מאוד את עצם מלחמתך, אין לי מושג מה מעכב את הזיווג מלבוא. אבל אני מאחל לך שתזכה להצלחה רבה ומתפלל ביחד איתך לבוא הזיוויג כמה שיותר מהר.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. שלום , תודה רבה על המענה המהיר , מהתשובה אני מקבל שאין צורך בהתרת נדרים , אבל האם זה שעצם שהדרתי נדר במצווה זו הסתבכתי באיסורים חמורים מאוד ? מלבד לימוד תורה , ומלחמה להתנצל מעוון זה , יש עוד משהו שאני צריך לעשות? האם אני צריך להגיד במעמד מסוים שאני מקבל לעתיד ( בלי נדר ) לא לנדור ?

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל