לתרומות לחץ כאן

מדבקה בתחבושת או טיטול בשבת / כשרות משחת שיניים

שאלה:

שלום רב , אשמח אם תענו לי על כמה שאלות: 1. לגבי חבילת מגבונים שפותחים וסוגרים אותה עם מדבקה כזאת שמחוברת לחבילה , האם מותר לפתוח ולסגור את זה בשבת , או שיש בזה איסור כשאני מדביק או מוציא את ההדבקה ?אשמח למקורות

2.האם משחת שיניים צריכה כשרות מעיקר הדין? ואם לא וכבר קניתי אז לזרוק?
אשמח גם פה למקורות .

תודה רבה !!

תשובה:

שלום וברכה

מצד המדבקה אם זה נפתח סמוך לשבת, אפשר תוך 24 שעות לפתוח ולסגור שוב, וכך אגב היו עושים בעבר לגבי טיטולים שהיו אז עם מדבקה ולא עם סקוצ' כפי שמצוי יותר היום, שהיו מכינים אותם כך לפני שבת. וכך יש לעשות עם תחבושות הגייניות לנשים וכיוצא בזה. הרעיון הוא שתפירה לזמן של פחות מ24 שעות אינה נחשבת. ראה בהרחבה בשמירת שבת כהלכתה מהדורה חדשה פרק לה סעיפים כו – כז ובהערות שם. על פי שו”ע סי’ שמ סעי’ יד.

הבעיה כרגע היא יותר עצם השימוש במגבונים בשבת, ובענין זה ראה הרבה תשובות כאן באתר שבמגבוני בד ודאי יש להחמיר, וראוי להחמיר גם במגבוני נייר [כמעט לא מצוי בחנויות]. משום חשש סוחט.

אני מניח שגם אם יש משהו שאינו כשר במשחת שינים הוא נפסל מאכילה מזמן, וכפי שהארכנו כאן לגבי פסח, לכן לכתחילה יש לקנות כשר אבל בדיעבד לא צריך לזרוק, ותשתדל לא לבלוע.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. שלום כבוד הרב
    אני לא כותב השאלה
    אך רציתי לדעת בבקשה, הבנתי שלכתחילה לקנות משחת שיניים כשרה, מצאתי משחת שיניים מסוימת באינטרנט עם כשרות בד"ץ, אך לא כתוב איזה בד"ץ, האם לשאול אותם איזה בד"ץ?

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל