לתרומות לחץ כאן

לשון הרע באתרי חדשות

שאלה:

שלום להרב,

שאלה: אתר חדשות דתי שמראה את עצמו יותר בצד "חרדי אמריקאי" ששם אצל חדשות שלהם מעשים בודדים של קיצוני חרדי (או שחושבים שהם חרדי, שאדם חרד דבר ה' לא עושה דברים כאלו), לא מבין במה מרוויח בזה? האם לא כן מטרה של הרבה עיתונים חילוניים לשבח חרדים ומחפשים תמיד משהו כדי להוציא דיבה על ציבור משום מעשה בודד של טועה אחד, לכן לא מספיק להם לעשות את זה, מה אצל אלו שלכאורה דתיים לפרסם מעשה בודד שגורם יותר בילבול מלהשיג משהו משמעותי באמת?

ודאי שמעשה של קיצונים לא דבר טוב, אם באמת עברו הגיבול, אולם לאבד זמן עם דברים כאלו ממש יצר רע, חדא שיכול להביא אבק לשון הרע מהסיפור ועוד שאם הכוונה שירבו הצופים משום המעשה מפתיעה, יש לשאול האם זה אופן של אדם ירא שמים להתנהג בעסקו משום יותר צופים ולכן יותר ממון עם פירסום וכדומה ולתת לאנשים חדשות בלי תועלת או חשיבות?

אדם שתורתו ממלא כל זמנו פנוי לא מתעסק עם חדשות, מ"מ כך היה חדשות שהראה לי אחד ושאל מפני צד ההשקפה.

אשמח לשמוע חוות דעת.

ברכה והצלחה

תשובה:

שלום רב

כך עובדים כל אתרי החדשות של החדרים ושל הלא חרדים. הם חייבים לפרסם דברים, וכמה שיותר קיצוניים, כך יכנסו לאתרים יותר אנשים, יותר פרסומות יותר כסף, כך בנוי החלק הזה של העולם, לא תוכל לשנות אותו, די אם הם נזהרים שלא לעבור על איסורי לשון הרע ממש, לפני שמתחילים לשוחח איתם על לשון הרע עדיף שיכול לבוא מפרסום כזה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל