לתרומות לחץ כאן

וגינימוס – התכווציות שרירים – איסור הוצאת זרע לבטלה

שאלה:

שלום לרב,
האם כאשר לאישה יש וגיניסמוס – התכווצויות שרירים במקום ״לפתח חטאת רובץ״ והדבר מביא לידי ביטוי בכך שהבעל דש מבחוץ וזורע מבחוץ כי לכאורה הוא אנוס בגלל הבעיה דלעיל, האם תשמיש המיטה הזה נחשב להוצאת זרע לבטלה? (בסיעתא דשמיא לבני הזוג יש ילד אחד)
אקדים תודה לתשובה.

תשובה:

שלום רב,

למען האמת אני לא מכיר את הבעיה הזו, ועלי לברר יותר. אולם לדעת האשכנזים לכאורה אין איסור, ראה מה שפסק הרמ"א באבה"ע סי' כג בשם ר"י שמותר לבעול שלא כדרכה באקראי ואין בכך איסור הוצאת זרע לבטלה. וראה בשו"ת אגרות משה אבה"ע ח"א סי' סג שהרחיב בביאור שיטה זו בעיקר בענף ג' וד'. אולם לדעת השו"ע שדחה את דברי ר"י צ"ע אם יש היתר כלשהו באופן הנ"ל.

 

הצטרף לדיון

9 תגובות

  1. אני מתבייש להתערב – אך רופאת נשים רצינית תדע לעזור בצורה שלמה – שאלו על ד' ורניק מירושלים
    ונדמה לי שהקופות גם מכסות את הטיפול – חבל לסבול סתם

  2. חבל להסתבך באיסור כה חמור של זרע לבטלה, בפרט שיש לדבר זה פתרון רפואי. ובמחילה, זה יותר חמור מביאה שלא כדרכה.
    זה אפילו יותר חמור מדש מבפנים וזורה בחוץ,

  3. אכן פתרון רפואי זה ודאי הטוב ביותר. כתבתי שאיני מכיר את התופעה הזו. ובכל אופן לעצם הענין זה לא יותר חמור מביאה שלא כדרכה זו בדיוק אותו דבר.

  4. להוציא זרע לבטלה אף אחד לא מתיר כשהוא לא יכול לקיים זוגיות עם אשתו, אבל ביאה שלא כדרכה ראינו שיש ראשונים המתירים דחשיב ביאה לכל דבר, כמו כל ביאה של ערווה שאסורה גם שלא כדרכה.

  5. כשר"י מדבר על ביאה שלא כדרכה מדובר גם על הוצאת זרע, ראה מה כותב על דבריו הבית יוסף שם בסי' כה. ומלבד זאת, הפנתי בתשובה לדברי האגרות משה, עיין שם בהרחבה. ואם אתה סבור שהתגובה שלך עדיין רלוונטית אתה מוזמן להסביר מדוע.

  6. איך אפשר להבין שיהיה מותר לאדם להשחית זרעו במקום טינופת של שלא כדרכה ולהטיל שם דבר כזה, ואילו בדרך איברים שזה לאו דווקא במקום כזה, יהיה אסור?

    ואם תאמר שכך הוא ממלא תאוותו ולכן אסור, הרי גם בשלא כדרכה זה למלא תאוותו ואיך זה מותר? מה ההבדל?

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל