שאלה:
נדלק לו שלא בכוונה קומקום חשמלי, האם מותר לו בשבת לכבות כדי שהוא לא יגיע לכדי בישול שהוא מדאורייתא
תשובה:
שלום רב
אין כל היתר ואין גם סיבה: אין היתר, כיון שכאן לא מדובר כמו ברדיית הפת באיסור קל שאינו נחשב מלאכה, אלא הכיבוי עצמו הוא איסור, ולדעת החזון איש הוא מלאכה דאורייתא, כך שאין רווח. ואין סיבה, כיון שהפעולה כפי שאני מבין היה במתעסק בעלמא, הקומקום קיבל איזו מכה ונדלק בטעות, ואין בכך איסור.
ואם היה מיחם, שנכבה על ידישעון שבת ונדלק שנית אחרי הצהריים, כי שכחתי לנתק. מה יהיה הדין במקרה הזה? יהיה מותר לכבות?
ודאי שאסור הרי כאן אין כל איסור בכך שנדלק מעצמו.
רגע, אם נדלק מעצמו מותר לבשל? הרי זה יבשל את המים?
אסור לעשות לכתחילה שזה יהיה כך משום איסור שהייה אבל זה איסור דרבנן לא איסור דאורייתא של מבשל בשבת.
השאר תגובה