שאלה:
בסי' שי"ח נאמר שגוי שבישל לצורך ישראל אסור היהודי לאכול מהתבשיל עד כדי שיעשו, ובסי' שכ"ה נאמר שגוי שאפה לצורך עצמו אסור היהודי לאכול מהמאכל אולם התיר המחבר בשעת הדחק שאלתי ובקשתי האם גם כאן באופן שהגוי בישל לצורך ישראל נתיר בשעת הדחק או דילמא כיון שבישל לצורך הישראל זה יותר חמור
תשובה:
שלום וברכה
כשהוא מבשל לצורך הישראל יש גזירה שמא ירבה בשבילו, ולכן הדין חמור יותר, ואסור גם בשעת הדחק. כשהוא עושה עבור עצמו לא גזרו, וגם המחמירים בסי' שכה החמירו משום חשש מוקצה ולא מחמת הגזירה הנ"ל.
יום נעים.
לא שייך כאן "שמא ירבה בשבילו", מושג ששייך כאשר מבשל עבור אדם שמותר לבשל לו (כגון חולה בשבת או יהודי ביו"ט). אולי "שמא יבשל בשבילו"
הרב המשיב כאן לא דייק בלשונו אבל התשובה עצמה ברורה.
השאר תגובה