לתרומות לחץ כאן

תיקון ציפורני המוהל על ידי גוי בשבת

שאלה:

מוהל שנסדקו ציפורניו (המשמשות אותו לשם פריעה) יכול לסדרם ע"י גוי?

תשובה:

שלום וברכה

אני מבין שהשאלה לגבי שבת? בענין זה ידועה המחלוקת אם אמירה לגוי מותרת לצורך מצוה, ראה שו"ע ורמ"א בסי' רעו סעי' ב, והרמ"א שם כתב שבמקום צורך גדול יש למוך על שיטת העיטור שמתיר, אולם המשנה ברורה שם ס"ק כד הביא מהשל"ה שהחמיר בזה. ולגבי מצות מילה שזה ממש הנושא שלנו, ראה שו"ע סי' שלא סעי' ו שאוסר, אולם שם המשנה ברורה מיקל לסמוך על העיטור. כמובן שדברינו הם בהנחה שיש כאן חשש מלאכה דאורייתא של מתקן, אך אם יש לצדד שמדובר באיסור דרבנן (רחוק בעיני) יש להקל עוד יותר. למעשה המיקל יש לו על מי לסמוך אבל זה נתון במחלוקת הפוסקים ואם אפשר למצוא מוהל אחר אין להקל.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. תודה רבה! אם יורשה לי כעת הראו לי בספר נשמת אברהם עמ' רז' שמותר ע"י לשייף את הציפורניים בשבת אך לא לגזוז, האם יש כאן עוד צד להקל יותר והאם בכלל יש מקום כאן לחלק שבשיוף זה יהיה איסור דרבנן שמותר, ובגזיזה לגמרי זה יהיה איסור דאורייתא?

  2. לא ראיתי חילוק בין לשייף ללגזור, הוא פשוט מתיר כדברינו על ידי גוי לצורך קיום מצות מילה, אפילו שכפי שציין שם ושמחתי, תיקון הציפורן [על ידי יהודי] הוא אסור מדאורייתא.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל