לתרומות לחץ כאן

זהירות מ"רבנים" במרכאות

שאלה:

שלום רב לכבוד הרב
שתי בנותיי חזרו בתשובה לפני 4-5 שנים , הגדולה (24)במדרשיה והקטנה (22) לומדת חינוך מיוחד
פעמיים בשבוע בעיקר הקטנה הולכת לרב ששמו ? בעיר יבנה , הן נשארטת לשיעור עד השעה אחת בלילה ויותר שיעור לבנים ובנות (בהפרדה)
מלמד לפי תורתו של הרב נחמן וגם משניות וגם מהזוהר מדבר איתם על מזיקים ועל שחולם את הצדיקים שיש לו התגלות של צדיקים והם מספרים לו
על כל אחת מהבנות על הזיווגים והוא לפי שם יודע
כביכול אם זה זיווג מוצלח( אחד שהמליץ עליו נמצא לא מתאים לביתי בכלל) כמו גם הם יוצאים לטיולים
ביחד ומתקשר לבנות מתוך דאגה ומייעץ להן , נוסעים לקברי צדיקים בלילות ופעם הזעיק אותם להר הזיתים והשעין את הראש על הקבר ומספר לביתי שהצדיק הקבור שם מדב ר איתו עליה , הקבוצה נעשתה קבוצה גדולה ומגובשת כמו משפחה ואני חוששת למרות שראיתי אותו והוא מדבר בסגנון של הרב אדאס אני חטששת שזה מזיק להן, היה בחור שרצה להיפגש עם ביתי והרב לא המליץ כי טען שהוא לומב לימודי חולין(מהנדס) יותר מתורה אעפי שהאמא דיברה איתי והוא בחור טוב
הרב נישא לפני שלוש שנים וכרגע הוא לפני גירושין
יש סיפורים על אשתו שאני לא יודעת , הם קבוצה מלוכדת אך הם בהיסחפות וזה נראה לי לא תקין באיזה שהוא אופן , האם יש אפשרות לבדוק על הרב אגב הוא נכה בגופו ויש בו ענווה ומידות טובות
הבנתי שדיבורים כגון אלו יכולים חהפריע בשידוכין
לבנות תודה רבה

תשובה:

שלום וברכה

זה לא נשמע מומלץ להיות קשור עם רב כזה… יש להתקשר רק לרב שמלמד תורה בצורה הרגילה, תלמיד חכם אמיתי, שאינו "נביא" במרכאות ואינו משתמש בהזיות על מיסטיקה שכביכול אמיתית וכו' ודי למבין… כמו כן כל הטיולים האלו לא נראים לי בכלל… כדאי מאוד לכוין אותה למדרשה טובה שמדריכה ומכוונת את הבנות בצורה הראויה לעבודת ה' אמיתית ונורמלית. רק תעשה את זה בזהירות, לא לנתק סתם בלי לחבר למשהו אמיתי במקומו.

בהצלחה רבה

הצטרף לדיון

12 תגובות

  1. אני ממש בהלם שמדברים על אדם כזה גדול כמו הרב נחשון. אתם לא מכירים אותו לא מבינים כמה אהבת ישראל יש ברב הענק הזה! לכמה אנשים הוא עוזר ללא תרומה !!!! פשוט עצוב ממש לראות שכותבים ככה על הרב היקר! הלוואי שרבנים היו מתנהגים בדרך ארץ הענווה שלו והעזרה שהוא עזר לי באופן אישי בצורה מדהימה! אז לפני ששופטים אדם בלי להכיר אותו בודקים !

  2. אינני מכיר את האדם, אבל לפי המתואר בשאלה, אם אתה נסכים עם הכתוב בשאלה, הוא עושה דברים משונים בלשון המעטה.

  3. לכן אני חושב שלפני שפוסקים וחורצים דינם של אנשים, יש לברר יותר לעומק, כי הרי לא מדובר כאן על ר אנונימי, אלא על רב שפרסמו כאן את שמו, ולענ"ד יש צורך לע"ע להסתייג מהנאמר לעיל, ולברר היטב לפני שמפרסמים דברים.
    הכותב לא מכיר את האנשים הנ"ל.

  4. לכבוד הרבנים והציבור שלום רב,
    גדולי ישראל ( הרב שלמה עמאר רבה של ירושלים והרב ציון בוארון וכו') בדקו את העניין של השעורים והרב המדובר ואמרו להתרחק.
    שמעתי שפעם אחת הוא אמר לתלמידים שלו שהם יעשו שעור של 24 שעות ולא יתפללו רק יגידו קריאת שמע (כאילו שהם רבי שמעון בר יוחאי) לפי מה שהבנתי זה קרה והם לא התפללו ערבית ושחרית, ברגע שיש סטייה חריפה כל כך מההלכה פשוט צריך לברוח, השם ירחם עלינו ועל כל עם ישראל.

  5. השם ירחם. הרב צדיק, עוזר, מדריך, מעביר שיעורים. הכל באהבת ישראל ובחינם.
    השם ירחם ויחזיר בתשובה את כל מי שמדבר על הרב פה בלי להכיר אפילו.

  6. הדבר כבר נודע והתפרסם בזמנו, כל אנשי יבנה – ראו דברים תמוהים ומוזרים אצל האיש התמוה – רק תמהונים התחברו אליו – אני עד לכמה סיפורים עצובים מאוד – עם דברים כל כך מטופשים שאמר לאנשים, ואחרי שהגעתי לגאון הרב ציון בוארון שליט"א, והרב עמר שליט"א, הם טיפלו בעניין "וציוו להתרחק ממנו", אין שום שיג ושיח בקבלה, והכל דמיונות. יידע הציבור ויתרחק!!

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל