לתרומות לחץ כאן

טבילת גרושה

שאלה:

האם יש היתר ספציפי לבחור גרוש בן 36 שנמצא בקשר עם אישה פנויה וממש נלחמים בשיניים לא ליפול בנגיעות אסורות וחוששים להיכשל בעוון נידה כרת שהאישה תטבול וייקיימו יחסי אישות כי אם לא רוב הסיכויים שחלילה הם לא יחזיקו מעמד ויכשלו בכרת

תשובה:

שלום רב,

אם הם סבורים שהם לא יוכלו לעמוד ועלולים להכשל באיסור חמור של נדה, ניתן לעשות את מה שכתוב על כך בשו"ע (אבה"ע סי' א') מדוע חייבים להנשא: כדי שלא יגיע לידי איסור (והשו"ע מדבר אפילו על איסורים פחות חמורים מנדה). אין היתר לעבור על איסור זנות שהוא אסור מדאורייתא לשיטת הרמב"ם ומדרבנן לדעת כל הראשונים. חז"ל מאד הפליגו באיסור זה. כמו שרואים בגמרא בכמה מקומות. ראה את דברי החתם סופר שנשאל אודות אישה מינקת שאסורה להנשא עד שיעבור כ"ד חודש מיום לידת התינוק, והיה חשש שאם לא נניח לה להנשא היא עלולה להמיר את דתה. ועל כך כתב החתם סופר (שו"ת אבה"ע ח"א סי' לה): "ע"כ יש להעמיד דברי חז"ל ותקנותם ואם אולי יעשו מה שיעשו אין אחריותם עלינו אלף כיוצא באלו יאבדו ותקנה אחת מחז"ל לא תתבטל"!!!

אני חושב שהדברים מדברים בעד עצמם, תתגברו על המכשולים האחרים אני בטוח שניתן להתגבר עליהם, וניתן להתחתן בטווח קצר ולא חלילה לעבור על איסורים חמורים.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל