לתרומות לחץ כאן

שאלה:

האים מותר סתם ל'בת בבית בלי חולצה ביגלל שחם מות. או גם לישון בלי חולצה. ועוד שאלה מתי חוזרים לברך פעם אחת אמרו לי כול מאכל שונה אים לו כיונתה לדוגמא שתיתי מים הייתי צמא בירכתי שהכול ואחרי זה היה בה לי סוכריה גם לברך כי לו כיוונתה ומישהוא אחר אמר לי לו אתה לו צריך לברך מספיק בירכת פעם אחת שהכול לו צריך יותר אלא אים כן יצאת מהרשות לדוגמא יצאתה מהבית וחזרתה אתה צריך לחזור לברך אך אני שואל מה ההלכה באמת

תשובה:

שלום וברכה

מעיקר הדין יש לדקדק ללבוש חולצה, כמבואר בשו"ע בסי' ב שיש לאדם לשמור על צניעות גם ללא קשר לסובבים אותו, ויש אפילו כללים באופן לבישת הבגדים בצורה הכי צנועה שיש. אמנם הלכות אלו הם מידת חסידות ולא חיוב גמור, אבל העקרון הנלמד הוא שלפחות את המקובל יש לשמור, כמו לבישת חולצה. כמובן ביום כמו היום שהחום גדול, מי שאין לו אמצעי קירור וקשה לו להרדם – אין בכך איסור [לגברים בלבד כמובן], אבל ודאי יש לעשות הכל כדי להמנע מכך.

כשאדם באמצע אכילה ושתייה, הכל נכלל בברכתו הראשונה, כיון שכך דרכו של עולם שנגררים מדבר לדבר וכאילו כיון מראש על הכל, אבל אם היה בדעתו רק לשתות וללכת, ולאחר שגמר את השתייה וכבר הסיח דעתו פתאום רוצה סוכריה, יש לברך שוב, אלא אם כן עשה שינוי מקום כמו שהזכרת.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל