לתרומות לחץ כאן

שבע ברכות – פנים חדשות / זמן רבינו תם במוצאי שבת

שאלה:

בס"ד
אדם שמוציא שבת לפי רבינו תם והתפלל עם הציבור ערבית שמוציאים שבת רגיל לאחר מכן שמע הבדלה בבית הכנסת והתכוון לצאת האם מותר לו לטעום ולאכול לפני שהגיע זמן ר"ת ורק לא לעשות מלאכה עד זמן ר"ת?
האם אפשר לברך שבע ברכות לחתן וכלה עם כל התנאים כל יום בערב וגם בארוחת בוקר וגם בארוחת צהרים כלומר 3 פעמים ביום כפול שבעה ימי משתה או זה ברכות לבטלה וצריך פעם ביום במשך שבעה ימים?

תשובה:

שלום רב

בנודע ליחס לזמן רבינו תם יש הרבה מאוד מנהגים, באופן עקרוני מי שמקפיד על זמן רבינו תם לגמרי,  מן הדין גם שיעשה הבדלה לאחר זמן רבינו תם ולא קודם לכן, אבל מי שמקפיד רק בשביתה ממלאכה ואינו מקפיד על הבדלה, או מקפיד רק על איסורי תורה ולא על איסורי דרבנן, כיון שהוא סומך על ההבדלה ששמע קודם לכן, אין ענין להמנע מאכילה ושתיה, תכלית האיסור לאכול ולשתות הוא כדי שלא ישכח מלהבדיל והוא בלאו הכי כבר נוקט שהבדיל כדין.

במשך ימי השבע ברכות, כל סעודה שיש בה עשרה אנשים גברים מעל גיל מצוות ומשתתף בה אדם שהוא בבחינת "פנים חדשות" – שלא השתתף עדיין בשמחת הנישואין, מברכים שבע ברכות.

הצטרף לדיון

תגובה 1

  1. למרן השו"ע צריך שתי פנים חדשות. ובכלל לדעת הרב עובדיה והרב אליהו ע"פ מרן אין לברך שבע ברכות רק בבית חתכים, בברכה, ויקטור בוחניק.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל