לתרומות לחץ כאן

פסוקי דזמרה אחרי חצות היום

שאלה:

שלום וברכה,
זה לא מצוי, אך קורה: האם אפשר להגיד פסוקי דזמרה, כולל "ברוך שאמר" וכולל "ישתבח", גם אחרי חצות היום?

תשובה:

שלום רב

פסוקי דזמרא ענינם הכנה לתפילת העמידה, ולכן כיון שלאחר חצות היום כבר אי אפשר להתפלל שחרית אלא בתפילת תשלומין [וכגון שלא היה במזיד] תשלומין יש רק על תפילת העמידה עצמה ולא על שאר הברכות.

לכן אין לומר ברוך שאמר וישתבח, אבל את שאר פרקי התהילים אפשר כמובן לומר מתי שרוצים.

ערב טוב.

הצטרף לדיון

9 תגובות

  1. זה שברוך שאמר וישתבח זה רק לפני שחרית מפורש בשו"ע סי' נב, וזה שאין להתפלל שחרית אחרי חצות היום זה דין פשוט בסימן פט וסי' קו ואיפה לא…

  2. ואם בכל זאת בירכתי ברוך שאמר וישתבח וגם בירכתי ברכות קריאת שמע שלפני קריאה שמע. בקיצור כל שחרית קראתי עם הברכות אחרי חצות . אם בכל זאת עשיתי את זה, האם עברתי על עבירה? כיון שאני שמח לברך את אלוקי

  3. יש בזה איסור של ברכה לבטלה. אחד היסודות החשובים ביהדות הוא לדעת שאנחנו לא סוללים לנו לבד דרך, אלא אנחנו עבדי ה ומקיימים את המצוות והתפילות והכל בהתאם לכללי ההלכה ובהתאם לרצונו. הבסיס שלנו הוא לעשות את רצונו ולברך אותו בזמן שאינו רוצה בכך זה היפך הרעיון הרצוי.
    שיתקבלו התפילות ושנזכה לקיימן כראוי.

  4. תודה על התשובה המהירה!
    עכשיו, כמובן שאני לא מנסה להתיר את זה בשום אופן, אבל בדיעבד לאחר שזה כבר נעשה, אז זה נחשב לעבירה? עברתי על לאו מן התורה אחרי כל פעם שבירכתי? איך בשמיים מסתכלים על אדם כזה? שמתפלל שחרית אחרי חצות עם הברכות? (בדיעבד)

  5. זה אכן היה איסור של ברכה לבטלה [מלבד עצם האיסור הכרוך בביטול המצוה, לא התפללת שחרית], אבל זה היה בשוגג ועכשיו שאתה יודע שצריך להקפיד על זמן תפילה [לא רק על חצות, על זמן תפילה], הכל מצויין ב"ה, המשך להצליח ולהתעלות עוד ועוד ומעשיך אהובים ורצויים.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל