לתרומות לחץ כאן

הנאה ממעשה שבת של גוי / מניעת נזק

שאלה:

שלום לרבנים רציתי לדעת מה ההבדל שנכרי שבא לכבות לא מוחים בידו ואילו נכרי שבא לצלם אותי מוחים בידו למה כאן מוחים וכאן לא תודה רבה!

תשובה:

שלום רב

באיסור אמירה לגוי יש שני חלקים: איסור בעצם האמירה, וזה לא שייך כשבא מעצמו, ואיסור בהנאה ממעשיו, שזה קיים גם כשעושה מעצמו. ולכן כל פעולה שיש ממנה נאה, כמו הדלקת אור שאז ניתן להשתמש בו, יש למחות בו שלא יעשה, כמבואר במשנה ברורה בסי' רעו, אבל פעולה שאין בה הנאה והיא רק מניעת נזק, כמו כיבוי האור או כיבוי שריפה [כמו בדוגמא שהזכרת משבת קכא ע"א], אין בה איסור הנאה, וגם אמירה לא היתה, כך שאין כל איסור.

ערב טוב.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל