לתרומות לחץ כאן

יצא באמצע השכירות ומעמיד שוכר אחר בריבוי דיורים

 

 

 

 

 

 

 

 

 

שאלה.

זוג צעיר ששכרו בית לשנה, ושלש חודשים לפני סוף השנה הוא יצא מהדירה, והמשכיר יכול להשכירו למשפחה אחרת, אלא שאומר שאינו רוצה להשכיר להם היות והם עשרה נפשות, האם חייבים הם לשלם למשכיר את מלא דמי השכירות לאותם שלשת החודשים.

תשובה.

חייבים הם לשלם את כל דמי השכירות, שהרי שכרו לשנה. אמנם אם המשכיר ימצא שוכרים אחרים אינו יכול לגבות תשלום כפול על הדירה, ופטורים הם מלשלם על אותם חודשים שהשכיר לאחרים.

אך באופן זה שהם היו זוג צעיר יכול המשכיר לומר שאינו מעונין להשכיר למשפחה של עשרה נפשות מחמת הבלאי הגדול יותר שהם עושים בדירה, ומשאיר אותה ריקה, והשוכרים הראשונים חייבים לשלם על כל השנה ששכרו מתחילה. ואף אןם מיד לאחר גמר השנה השכיר המשכיר לאותה משפחה בת עשרה נפשות, אין בכך כלום, מפני שיכול לומר שמאחר ולא מצא שוכר אחר השכיר להם, אבל על השנה הראשונה שכבר מצא שוכרים של ב' נפשות אינו מעונין להשכיר למשפחה מרובת נפשות ולענין זה חשוב כלא מצא שוכרים. אמנם אם אכן השכיר לאותה משפחה באותם שלשה חודשים מהשנה הראשונה, אינו יכול לגבות מהשוכרים הראשונים על אותם החודשים, ואף אינו יכול לגבות מהם את הבלאי שיעשו המשפחה השניה, לפי שאין לכך שומא, וגם אינם אלא גרמא בזה.

הרב אליהו יפה הרב חיים הררי והרב שרגא רוזנטל

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל