לתרומות לחץ כאן

שפה שאינה תקנית בנדרים

שאלה:

בס״ד כבוד הרב שלום,
צצה לי שאלה במחשבות בנוגע לנושא נדרים. שאלתי היא אם נגיד מישהו נודר בעברית לא תקינה או שאומר את המשפט בצורה לא נכונה האם נדרו חל? לדוגמה: ״אני לא ישתמש בלי נדר ב…״ והמשפט הנכון הוא: ״אני לא אשתמש בלי נדר ב…״. שאלתי מופנית לאלה שלא אומרים בלי נדר.

תשובה:

שלום רב

אין משמעות לשפה התקינה בענין נדרים, וכיון שמשמעות דבריו ברורה זה נדר לכל דבר. ענין זה בא לידי ביטוי בצורות הרבה יותר מחודשות ומרחיקות לכת בפרק ראשון של מסכת נדרים. המסכת פותחת במילים כל כינויי נדרים כנדרים, כלומר כל מיני מילים שניתן להבין מהם לשון הרחקה והפרשה הם כבר נדר, יש גם ידות נדרים, כלומר גם משפט חלקי הרבה פעמים הוא נדר ועוד ועוד.

חשוב לציין, יש להזהר מנדרים אבל לא להכנס ללחץ וחרדה, לחץ זה גרוע מאוד…

ערב טוב.

הצטרף לדיון

8 תגובות

  1. כבוד הרב שלום, אותו דבר בנוגע לבלי נדר? כלומר, נגיד מישהו אמר: ״אני לא יעשה… בלי נדר״ אך כשהוא אמר בלי נדר נבלעה לו קצת הר׳ ויצא לו צליל של ח׳, האם זה עדיין נחשב שהוא אמר בלי נדר?

  2. זה נחשב כאילו אמר בלי נדר. באופן כללי אני מזהה אצלך לחץ מיותר מנדרים, שכחי מהנושא הזה לגמרי כדי שלא יהפוך לחרדה אובססיבית וחבל.

  3. בס"ד כבוד הרב אני מצטער באמת הפעם מכל הלב אני ישתדל לא לשאול אותך יותר שאלות בנוגע לנדרים. נדרתח שאני לא יעשנ משהו שהוא איסור. אמרתי בלי נדר בלחש ואז נבלעה לי הר' . זה עדיין נחשב שאמרתי בלי נדר? אין לך מושג כמה אני מקווה שזה נחשב, כבוד הרב זאת אחת השאלות האחרונות אני מקווה.

  4. בס"ד כבוד הרב רק בשביל להרגיע אותי בבקשה זאת השאלה האחרונה אם העניין מעיק עליך אני מבטיח לא לשאול אותך יותר בנוגע לנושא הזה. רק תענה לי על זה וזהו מבטיח מכל הלב. רק תגיד לי אם זה נחשב שאמרתי בלי נדר?

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל