לתרומות לחץ כאן

אדם ששינה את שמו לשם עברי

שאלה:

שלום להרב,

שאלה: משפחה העומדת להתגייר שנתנו שם לבת שרי ורוצים לקרוא אותה שרה אחרי הגיור, האם יש לשנות השם הלעזי רשימי במדינה או כיון שעיקר השם העברי שתקבל אחרי הגיור אין בזה כלום? דהיינו האם יש לחשוש לשום השפעה מהשם העתיק שנשאר כשם הרשימי שעוד יקראוה במקומות ממשלתי ?

ומה לגבי מישהו יהודי מלידה ששמו בלעז גרוע שעלה לארץ ישראל ושמו בעברית הגון כגון מרדכי, האם יש לו להתיחס לשם העתיק שבדרכון של מדינה שנולד ולהשתנות או לא? מסתם לא נראה מ"מ הוא רוצה לדעת אם שם הגרוע משפיע משהו אם ישאר בתעודת מחו"ל שלו. אני לא מבין בשמות אבל נראה שעיקר לעסוק בתורה למידות טובות שזה מה שמשפיע באמת כיון שיש לו שם עברי מצויין לא נראה לחשוש לשם הלעזי , וכיון שגר בארץ ובארץ שמו רשימי הוא השם העברי אין מה לדואג.

מ"מ אשמח לשמוע חוות דעת על ענין זה,
ברכה והצלחה לכם בכל

תשובה:

שלום רב,

השם העיקרי הוא מה שאדם נקרא בפי כל, ולא השם המופיע בתעודות (למרות שלגבי גיטין יש בזה נפק"מ) לכן אם היום קוראים לו בשם העברי זה מצוין.

אגב, יש פולמוס גדול באחרונים האם ראוי או האם מותר לקרוא לאדם בשם נכרי. דעת המהר"ם שיק (סי' קמט) היתה שאסור לקרוא לאדם בשם נכרי – שלא שינו את שמם. אולם רבים חולקים עליו והביאו ראיה מהרבה מהאמוראים והראשונים שקראו להם בשמות גויים. ראה בשו"ת אגרות משה אורח חיים, ח”ד, סימן סד שהרחיב בזה.

 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל