לתרומות לחץ כאן

האם מותר להביא ילד נוסף ע"י הפריה מהגרוש שאסור לי להתחתן איתו

שאלה:

אני בת== גרושה פעמיים לצערי מתקשה מאד למצוא זיווג שלישי. מרגישה שעדיין לא סיימתי ללדת ולהביא נשמות טובות לעולם. חוששת שלאור גילי המתקדם לא אספיק למצוא זיווג ולהביא עוד ילד ( מבחינת רבייה ופיריון). לגרוש הראשון ולי יש ארבעה ילדים משותפים. מהגרוש השני – אין ילדים משותפים (יש לו ילדים מגרושתו ).
הגרוש הראשון שלי ואני מעוניינים להביא ילד משותף ( ללא מגע מיני= הפרייה חוץ גופית- זרע שלו וביצית שלי) )- אח לאחיו הגדולים.
האם זה מותר הלכתית? מה יהיה מעמדו מבחינת נישואין, ירושה וכד').
מבחינה כלכלית – מזונות ישולמו על פי הסכם הגירושין.

תשובה:

שלום רב,

מצד עצם הילד עצמו אין בעיה. הילד יהיה כשר, שהרי גם ילד שנולד מנישואין אסורים כאלה יהיה כשר. ורק ילד הנולד מאיסור כרת או עריות נחשב ממזר. איסור מחזיר גרושתו לאחר שנישאת זה איסור לאו. בפרט שזה נעשה בהפריה ללא מגע וללא ביאה אסורה (כלומר, לדעת האגרות משה ועוד פוסקים שממזרות נוצרת רק ע"י ביאת איסור, כאן גם ביאת איסור אין).

אולם אם יתירו לכם ללדת ילד באופן הזה, הקשר בניכם יגבר בפרט שיש ילד נוסף משותף לטפל בו מגיל אפס. ואתם עלולים לבוא לידי חטא. חז"ל מאד החמירו באיסור הרחקה בין גרוש לגרושתו כפי שמבואר בכתובות כז,ב ובשו"ע אבה"ע סוף סי' קיט, בפרט במקרה כמו שלכם שאתם אסורים לחזור זה לזה. ואפילו לשוחח ביחד פנים מול פנים אסור, אז כיצד תזהרו לשמור על מרחק מתאים ומותר אם אתם סבורים להביא ילד נוסף באופן הזה?!

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל