לתרומות לחץ כאן

מעמדם של הקראים / כתיבת תארים למי שאינו ראוי

שאלה:

ראיתי ביביע אומר שכתב שאפשר לקרב את הקראים עם יקבלו על עצמם דברי חברות מה הכונה דברי חברות? 2שמעתי שאסור לומר לכול אחד רב או רבנו או תוארים כאלו ואחרים משום שזה מבזה את רמת הרבנים האמיתים האם יש מישהו שדיבר על זה? תודה רבה

תשובה:

שלום רב,

לגבי מעמדם של הקראים והדעות השונות בענין כשרותם ראה כאן בהרחבה. לדעת הגר"ע מותר לקבלם לקהל (לפחות את קראי מצרים) לאחר קבלת חברות – כלומר, לאחר שהם יקבלו על עצמם את תורת ישראל שזו התורה האמיתית.

לשאלתך השניה, אני לא מכיר נימוק כזה. יש נידון האם לשבח ולפאר והאם אין חשש שמא אינם רואיים לכך ונמצא שאחרים יסמכו עליהם. ראיתי פעם התכתבות מעניינת בענין זה בין השדי חמד לבין הגאון הרב יוסף זכריה שטרן משאוועל, שרי"ז שטרן אמר שדעתו היא שלא לכתוב תארים שאינם מתאימים, ואילו השדי חמד סיפר שבתחילה היה כותב תארים גם לאנשים שלא היו ראויים, אולם משום מעשה שהיה הפסיק במנהגו. איני זוכר כעת היכן נמצאת התכתבות זו

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל