לתרומות לחץ כאן

יעוץ בזוגיות

שאלה:

קודם כל שמי שרית נעים מאוד .. אני בת 18 וחצי עוד כמה חודשים אהיה בת 19 בעזרת השם. יש לי בן זוג כבר שנה ו3 חודשים חודש הבא יהיה בן 25. בתחילת הקשר שלנו שמרנו נגיעה עד שהפסקנו עם זה ולא שמרנו נגיעה. כרגע אני בתקופה שבה אני צריכה להחליט אם להמשיך את הקשר איתו או לא. שנינו באים מבית חילוני אבל שנינו מתחזקים שומרים שבת כשרות וכו' .. אני מבולבלת ולא יודעת מה לעשות ומה להחליט. אני מאוד אוהבת אותו הוא בן אדם מדהים עם לב מאוד טוב הוא בעצם האהבה הראשונה שלי ואני האהבה הראשונה שלו. הסיבות שבגללן אני כרגע מבולבלת הן בגלל שהוא לא מראה כל כך אהבה אבל אני מרגישה ויודעת שבתוך תוכו הוא כן אוהב אותי פשוט הוא בן אדם שלא מראה אהבה תמיד ובנוסף יש עוד סיבה שהיא בגלל שהוא רוב הזמן עייף , כמובן שאני מבינה אותו הוא עובד ויש לו עוד כמה דברים שהוא מתעסק בהם אחרי ימי העבודה. מה שהכי מפריע לי זה שבמשך שנה ו3 חודשים לא הרגשתי ממש שינוי כלומר בתחילת הקשר כשרק הכרנו אני זו שנלחמתי על הקשר שלנו והוא היה מבולבל הרבה ולא ידע אם רוצה אותי או לא ועכשיו זה בדיוק ההפך. הדילמה היא מה עליי לעשות , להמשיך איתו עד הסוף ולשאת את כל זה או שלהמשיך הלאה כי אני ממש לא רוצה להמשיך הלאה יש לו הרבה מידות טובות שאין להרבה גברים היום. אני מרגישה שהוא המיועד לי למרות כל זה. בחיים לא הרגשתי ככה. הבעיה היא גם שכרגע אנחנו לא יכולים להתחתן בגלל שאני צעירה עדיין וגם מסיבות כלכליות וכו' יש עוד המון סיבות לכך שכרגע זה לא אפשרי להתחתן. דבר נוסף , דיברנו והוא אמר לי שהוא לא מוכן כרגע לפחות לא השנה לבנות חיים ומשפחה וכמובן שגם אני לא אבל זה קצת הירהר אותי ואת החשיבה שלי. דיברתי איתו הרבה פעמים על העניין הזה של התקדמות במקצוע ובחיים ובכלל וכרגע לא משתנים כל כך דברים וזו גם אחת מהסיבות לכך שאני מהורהרת ואיני יודעת מה להחליט קשה לי מאוד כי אני ממש לא רוצה להיפרד ממנו אני רוצה אותו לכל החיים למרות שיש לו חשיבה של ילד ולמרות כל הפגמים שבו. אבל אני בלבטים רבים. חשבתי ללכת לרב , הבנתי שיש בעיר שלי רב שאפשר ללכת אליו ולשאול אותו דברים והוא יגיד אם זה מתאים או לא. אני לא יודעת עד כמה זה נכון אם זה אמיתי. שכחתי לציין שאני ובן הזוג שלי מאותה עיר שנינו מתגוררים בעיר רמלה. בנוסף הוא אמר לי שרצה להציע לי לא יודעת בדיוק מתי אבל אחר כך כביכול התחרט כי חשב על זה והגיע למסקנה שזה לא מתאים כרגע כי שנינו כביכול לא מוכנים עדיין לזה כי זה הרבה הוצאות להשכיר דירה וכמובן גם לחתונה ואין כרגע אפשרות לממן את הדברים האלה. אני עושה שירות לאומי ומסיימת בעזרת השם עוד חודשיים. אשמח לעזרה או ייעוץ ..

תשובה:

שלום וברכה

קראתי את ההתלבטות שלך בתשומת לב. לפי הבנתי, כיון שכרגע בלאו הכי אתם לא חושבים על נישואין, תקחו פסק זמן של שנה למחשבה [קשר בין גבר לאשה ממושך ללא מטרת נישואין גרוע מאוד, עלולים להכשל באיסורים חמורים, כמו שקרא עם ענין הנגיעה, וחבל]. אני משוכנע שאם תתרחקי מעט ולא תפגשו בשנה זו, תסתכלי על הדברים בצורה הרבה יותר אובייקטיבית וגם בוגרת. בסך הכל יש כאן כמה בעיות כבדות משקל, אם את בגילך הצעיר מזהה אצלו ילדותיות זה לא מוצלח כל כך… כך גם חוסר יוזמה וחוסר מעשיות והחלטיות, ומלבד זאת גם את לא בטוחה בסוג הקשר וביכולת שלו לחוש ולתת אהבה. זה לא פשוט,והריחוק יסייע לשניכם. את בסך הכל באמת צעירה מאוד…

בהצלחה רבה.

הצטרף לדיון

6 תגובות

  1. תמיד אנחנו מתפללים שלא לבוא לידי נסיון וכך לא נכשל באיסורים, כל פעם שנכשלים זה חבל מאוד. המאמץ הוא דבר חשוב, אבל יותר חשוב לא לבוא לנסיונות… מה גם שבמקרה הספציפי הזה גם מבחינת עצם בחינת הזוגיות אני רואה תועלת רבה בריחוק.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל