לתרומות לחץ כאן

התחייב לסדר לקונה הדירה משכנתא לא צריך לשלם על זה

שאלה

ראובן מכר דירה לשמעון שמסיבות מסוימות רשומה על שם לוי ,בשעת המכירה ראובן הבטיח לשמעון  שישכנע את  לוי שיסכים להוציא על שמו משכנתא וכך היה ראובן שכנע את לוי שיסכים להוציא  משכנתא על שמו לשמעון וגם שילם לו עבור זה תשלום ,בשעת המכירה דובר גם שאם בעתיד ירצה שמעון להוציא עוד משכנתא ראובן ידבר עם לוי  שיסכים לקחת עוד משכנתא על שמו בשביל שמעון וכך היה, שמעון בקש מראובן שידבר עם לוי שיוציא משכנתא על שמו ואז לוי אומר שהוא דורש בעבור זה כסף, מבקש עתה שמעון מראובן שיסדר זאת על חשבונו כפי שהבטיח.

משיב ראובן התחייבתי לדבר אתו שיסכים אבל אם יבקש תשלום כמובן שאין זה על חשבוני, ואם שמעון רוצה שישלם ושמעון טוען שההתחייבות הייתה שלוי יסכים ואם זה בשכר על המוכר  מוטל לשלם  הדין עם מי?

תשובה

לגבי לוי פשוט שכיון שלא דובר אז שהכל כלול במחיר הראשון אלא שדובר רק שקיימת אופציה כזו. הרי שאין זה כלול במחיר הראשון, ועל הסכמה נוספת זו שיקח משכנתא נוספת על שמו יש להוסיף בהתאם.

ולגבי ראובן כיון שלא התחייב מראש במפורש על עלויות למימוש אופציה נוספת למשכנתא. הרי שנאמן לומר שכוונתו להשתדל עבורו הלוקח, ואלו העלויות מוטלות על הלוקח בלבד.

הרבנים המשיבים:הרב אברהם דרברמדיקר הרב גבריאל לוברבום והרב שלמה פרץ 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל