לתרומות לחץ כאן

תפילין ברחוב / אין מעבירין על המצוות בתפילין

שאלה:

שלום.
א. מה הדין למעשה לגבי הליכה מהבית לבית כנסת ברחוב עם טו"ת, כאשר בדרך ייתכנו ריחות רעים מפח אשפה, עוברים ושבים שייתכן שחלקם נוכרים, ואולי אף מראות לא הכי צנועים?
האם אפשר לכסות את התפילין וללכת כך, או שעדיף להניח בחצר בית הכנסת? ואם עדיף בחצר, האם כשאין איפה להניח בחצר בית הכנסת אלא רק בתוך הבית כנסת עדיף להניח בבית ולכסות או בבית כנסת? תודה!
ב. מה הדין למעשה לגבי אין מעבירים על המצוות בטו"ת, אם התפילין מונחים בתוך כיס, וקרובים יותר בהושטת יד מאשר הטלית, אך עדיין לא אחזתי בהן. הבנתי שהמשנ"ב אומר להניחן, והמ"א חולק, ובפס"ת נטה לומר שיתחיל בטלית אם עדיין לא נגע בתפילין. תודה

תשובה:

שלום רב

בשו"ת לבושי מרדכי ח"א סי' ו עמד על הנקודה שהעלית, וכתב שבזמנינו אנשים ממעטים לקיים ענין זה בגלל שמצוי טינוף ברחוב ויש לכסות את התפילין ויש חשש שישכח לכסות וכו'. אבל הכל לפי הענין, ואם אתה גר קרוב לבית הכנסת ואין פחי אשפה, נראה שבזמנינו כבר הרחובות יותר נקיים ממה שהיה באירופה בזמנם.

באשל אברהם בוטשאטש כתב שבמקרה זה שהעלית שהתפילין בכיס יש לסמוך על דברי המגן אברהם שציינת, משום שעל פי סוד יש ענין גדול בכך שהטלית קודמת. אבל לכתחילה כמובן יש להזהר שהתפילין יהיו יותר בפנים.

יום נעים.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל