לתרומות לחץ כאן

המכנה שם לחברו

שאלה:

שלום להרב,

גבי לתת כינוי לחבירו שאומרת הגמרא שאין עושים כן, האם זה גם שייך לעכו"ם? וגם אמא שאל אם היא קוראת לבנה ששמו שמעון בכינוי "שימי" ולביתה חיה בכינוי "חי" , לבת אחר ששמה אסתר בכינוי "אסתי" ובן זכר ששמו צבי בכינוי "צביקי" וכן הלה.. האם גם עליה לא שפיר עשתה?

בלי לעיין רב בזה, נראה שלא חל החומר הדברים אלו על עכו"ם, מ"מ מסיבת אחרת לא כדאי בין שמא יתרגל בזה ויקרא גם לישראל בכינויים ובן שמא יהיה איבה ואולי סכנה בעושה זה כיון שעכו"ם אלולים לשפוך דם בחינם, וכמה פעמים ראיתי עכו"ם להגיע קרוב לזה מחינם ולכן אין לעשות כזה. וגבי האמא אע"פ שאוהבת הבנים וזה לא לגנאי צ"ע על זה ולכתחילה אין לתת כינויים.

מ"מ אשמח לשמוע מכם חות דעת על זה.
ברכה והצלחה לכן ושהמוסד שליכם והאתר יגדילו ויצליחו במאוד מאוד כן יהיה רצון!

תשובה:

שלום רב

אין כל בעיה להשתמש בכינויים אלו שהם לחיבה ואין בהם כל גנאי, אדרבה, בכך מגלים אהבה אחד לשני. כמובן אם הילד לא אוהב את הכינוי יש להמנע. לא הבנתי מה הקשר לגוי ולרצח חלילה…

בהצלחה.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. הקשר של גוי ורצח שלפחות כאן וכמה מקומות שגרתי והייתי, אצל גויים היה ענין של גאוה והקפדה עם כינויים, לא מדובר בידיד הגוי אלא או מישהו שמכירו קצת או מישהו שאינו מכירו כלל וכששמע הגוי שקורים לו כך כעס מאוד והדבר הגיע קרוב לסכנה על ידי הכאות, שימוש סכין ואפילו נשק, ופעם הצלתי גוי עשיר מלפגוע…זה הפירוש .

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל