לתרומות לחץ כאן

האם חובה ללמוד תורה 6 שעות בשבת?

שאלה:

שמעתי שצריך ללמוד תורה 6 שעות בשבת, זה קשה ללמוד כל כך הרבה זה כבר סבל ואני גם רוצה לצאת ביום שבת עם חברים , 1-האם מותר לי לצאת עם חברים בשבת?( כמובן בלי לחלל שבת) 2-האם חובה ללמוד תורה 6 שעות בשבת או שאפשר ללמוד כמה שאני יכול? ( שעתיים – שלוש שעות) תודה רבה

תשובה:

אין הלכה כזו, אינני יודע היכן שמעת. באופן כללי כל אדם לומד כפי שהוא מסוגל מבחינה נפשית וכו', שעתיים שלוש זה בסדר גמור בשביל בחור צעיר, זה מעל ומעבר.

בהצלחה רבה ושבת שלום.

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. ז"ל: אמרו חכמים שצריך לחלק את זמן השבת, חציו לה’ בלימוד תורה בבית המדרש וחציו לעונג שבת של אכילה, שתיה ושינה (פסחים סח, ב). אמנם יש סוברים, שרק ביום טוב החלוקה שווה, אבל בשבת שנועדה לתורה, צריך להקדיש יותר ממחצית הזמן ללימוד התורה (ב”ח עפ”י רמב”ם). אולם לרוב הפוסקים, כוונת חכמים שגם בשבת יש לחלק את הזמן, חציו לתורה וחציו לעונג גשמי. יוצא לכאורה לפי זה, שחובה להקדיש כשתים עשרה שעות וחצי לתורה, שכן משך השבת עם תוספת שבת הוא כעשרים וחמש שעות. אולם למעשה נראה שאפשר להקל, שאותן שבע שעות שאדם צריך לישון בכל יום אינן בחשבון, הרי שנותרו שמונה עשרה שעות, ומתוכן יש להקדיש כתשע שעות לתורה, וכתשע שעות לעונג שבת של אכילה, שתיה ותוספת שינה של תענוג. ואף שעיקר העניין הרוחני של השבת נועד ללימוד תורה, נראה מדעת כמה פוסקים שאפשר להקל ולכלול בתשע השעות של תורה גם את שעות התפילה, ובתנאי שלא יאריכו מדי בתפילה. לפי זה יוצא שבפועל צריכים להקדיש לכל הפחות שש שעות בשבת לתורה, שיחד עם שלוש השעות המוקדשות לתפילה יהיו תשע שעות."

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל