לתרומות לחץ כאן

נוסח להתרת נדרים

שאלה:

שלום כבוד הרב יש לי שאלה
לפני מספר חודשים אני שאלתי הרבה שאלות לגבי נדרים לאיזה חבר והוא אמר לי כדי לא להתעסק הרבה בעניין להבא לקרוא נוסח מסויים שקובע שכל הנדרים או קבלות שאגיד לעתיד יהיו בגדר בלי נדר ואמרתי אתזה.
עכשיו קיבלתי על עצמי קבלה כזאתי לא להכנס לאתר אם יש לי ספק באותו אתר שיש בו טכנים בעייתיים,עכשיו אני לא זוכר אם אמרתי עלזה בלי נדר או לא,וגם שמעתי שכתוב שבעוון נדרים מתים אישה ובנים של אדם,ושזה נחשב ספק מהתורה שצריך להחמיר.
אבל בכל מקרה זה מונע ממני להשתמש בהרבה אתרים כי לא חשבתי עלזה כי אני צריך לפעמים להשתמש באתרים מסויימים באנטרנט שאני צריך כמו לבדוק מחירים של דברים או רכבת ישראל וכאלה אתרים.
עכשיו אפשר להסתמך על הנוסח הזה במקרה וחשבתי בקריאת הנוסח הזה שכל קבלה או אמירה מסויימת תהיה בגדר בלי נדר או שחייב להתיר נדר?

תשובה:

שלום רב

כיון שלא היתה כוונתך לנדר ובודאי אם היית שם לב לנוסח שאתה אומר היית אומר בלי נדר, אתה יכול לסמוך על ההצהרה הנ"ל. להבא יש להקפיד מאוד לומר בלי נדר בכל קבלה טובה.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. בסדר תודה רבה כבוד הרב
    רק רציתי לשאול משהוא אם עברה שנה מאז ההצהרה הזאתי ועבר גם יום כיפור אחד
    האם אפשר להגיד שתפילת כל נדרי ביטלה את הנוסח הזה? [הבנתי שביום כיפור יש נוסח שמבטל כל קבלות שבן אדם קיבל או משהוא בסגנון האם אפשר להגיד שהנוסח הזה שהחבר שלי לי נחשב בטל מאחר שקראתי ביום כיפור את הנוסח של כל נדרי]

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל