שאלה:
שלום לכבוד הרב,
האם בית הכסא נחשב להפסק לעניין ברכות הנהנין? (האם יש חילוק בין צרכים קטנים לגדולים?)
לפי מה שהבנתי – זה נחשב הפסק וצריך לחזור לברך (חוץ מברכת המוציא, מזונות ו 7 המינים)
אבל אז ראיתי שיש דעות שאומרות שאם כיוון לפני זה אז לא צריך לחזור ולברך שוב
ועוד קשה לי – אם זה נחשב הפסק, הרי בציצית גם אם יוצא לעשות צרכיו כל עוד זה פחות מחצי שעה אז לא חוזר ומברך, האם לא אותו דבר בברכות המאכלים?
מה נקבע להלכה? מה עדיף לעשות ממידת חסידות (לכוון לפני או שעדיף שלא)?
תודה רבה אישית, ותודה כללית על כל התשובות הנהדרות באתר!
תשובה:
שלום רב
בזמנינו שהשירותים בתוך הבית וגם רגילים באמצע האכילה ללכת לשם, זה לא נחשב הפסק. בענין זה אין צורך בכוונה מיוחדת, כיון שרגילים בכך.
ערב טוב.
שלום כבוד הרב,
אי אפשר לאכול בשירותים, אז האם מטעם זה יחשב כן הפסק לעיניין הברכות?
זה לא איסור גמור, וכפי שציין השואל שזה דומה יותר לטלית.
השאר תגובה