לתרומות לחץ כאן

יולדת שבאמצע הנסיעה בשבת מפסיקים הצירים

שאלה:

שלום לרב רציתי לדעת לפי רב עובדיה אם יולדת מתחילה בנסיעה בשבת והפסיקו לה הצירים אם לא עצרו יכולים לחזור מה הדין אם הנהג לא פוסק כך האם הולכים דוקא לפי היולדת? תודה רבה

תשובה:

שלום רב

אם באמצע הדרך מתברר לה שהיא לא צריכה ללכת לבית החולים אין היתר לנסיעה אפילו מטר אחד נוסף. אלא שאם היא חלשה ובגדר חולה שאין בו סכנה מותר לה לחזור על ידי גוי, בפרט שיש בזה קצת מהכלל של "התירו סופן משום תחילתן", המתיר לחזור על ידי גוי אפילו לבריא הבא להציל חולה וכדומה. אין כל אפשרות לפסוק בענין זה אחרת, כך שאינני מבין את השאלה לגבי הנהג.

באופן כללי כדי למנוע חילול שבת לחינם, אין לנסוע בשבת עד שמרגישים צירים סדירים.

שבת שלום.

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. בשמירת שבת שם במפורש חילק בין נהג יהודי או גוי, וכן צידד להתיר באופן שהיא צריכה איבחון בבית חולים מדוע היו צירים ופסקו ועדיין יש חשש סכנה, אבל אם ברור שאין חשש סכנה אין כל היתר ללחוץ על דוושת הגז אפילו לחיצה אחת, עיי"ש. בחזון עובדיה לא בדקתי אבל אני מניח שגם הוא כך.

  2. הרב עובדיה מתיר בחלק ג עמוד שכ וגם הששכ מתיר להמשיך בנסיעה על ידי יהודי ורק הוא מחלק אם יש ליולדת מרום להיות אולא שאם לא מותר להחזירה

  3. שוב, הכל בסיטואציה שיש חשש סכנה. אני לא רואה מקום לדיון זה בכלל, וכי עולה על דעתך שכאשר אין חשש אפילו רחוק של סכנה מותר לנסוע בשבת רק בגלל שחשבה שהיא בסכנה???

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל