לתרומות לחץ כאן

נדר לא לגלוש באינטרנט שאינו חסום כהלכה

שאלה:

שלום. ליפני שהשאל אבקש שהרב ירוחם יענה לי ביגלל שמירוב שאלותי אליו בעבר הוא יודע היכן אני אוחז באיזה מצב. תודה. אז ליפני תקופה מחמת כול מיני דברים שקרו לי באינטרנט נדרתי נדר שאני יותר לו יכנס לאינטרנט ראיתי תמישנה סייג לפרישות נדרים… אבל כידוע שיש לי בעיה נפשית של מחשבות טורדניות.. וניסיתי הרבה דרכים הרבה שיטות קורסים אפילו כמה מטפלים. וזה לו עובד. ועד היום המחשבות הטורדניותהורסות לי את חיי כיפשוטו ממש מיכול הבחינות גשמי רוחני חברתי ריגשי. עכשיו ראיתי ביטיוב (אני עכשיו באינרנט מחמת אין לי בררה חייב עצה) אדם שמאוד מיתמקצה בידיוק במה שאני עובר ויש לו המון הרצאות אים עצות לדבר הזה די ארוכות. וזה ממש פותח לי אור חדש כמעין ישועה איך לצאת ממכאובי נפשי בס"ד. עכשיו כול רגע שאני באינטרנט זה איסור דאורייתא וזה יושב עליי בעצם אני רוצה לטפל בעצמי לעשות רצון בוראי להיות שלם בנפשי אבל כול רגע אני עובר איסור וזה מיצווה הבאה בעברה. אז אני חושב לעשות התרת נדרים לנושא שאלתי האים זה פיתחון לנדר שנדרתי ביגלל לעשות גדר לזימה אבל בלי בריאות הנפש לו מצליח בכללי לישמור על עצמי ביקדושה. כי זה מייאש. בקיצור האים זה פיתחון להתיר תנדר זה שאני רוצה ליראות תהרצאות לתת רפואה לנפשי לעבודת בוראי

תשובה:

שלום וברכה

הנושא כאן אינו רק הנדר, עצם הגלישה באינטרנט שאינו חסום כהלכה עלולה להביא אותך לעברי פי פחת, ומסכנת את כל עולמך הגשמי והרוחני כאחד, כך שצריך למצוא דרך להוריד את ההרצאות שלו למחשב בבת אחת הכל ולא להשתמש באינטרנט עצמו כדי ללמוד ממנו.

באופן כללי התרת נדר שתכליתו להמנע מאיסור היא בעייתית ויש דעות שלא ניתן להתיר נדר זה, כך שגם אם הפתח הוא טוב זה לא יועיל.

רפואה שלמה!

מקורות:

בשולחן ערוך יו”ד סי’ רכח סעיף טו הביא מחלוקת בין הפוסקים אם מתירים נדר על דבר איסור, וכתב, שאף בדיעבד שהתירו יש מחלוקת האם ההתרה מועילה, הרמ”א שם נקט שכאשר יש חשש שהנודר יעבור על הנדר מתירים לו גם לכתחילה, ונראה מדבריו שסבר שההתרה מועילה, כך שיש מחלוקת בענין זה, לכן טוב עשו שהתירו לך את הנדר אבל עדיין צריך מאוד להשמר, מעבר לעצם האיסור שבדבר, מחשש לדעת הסוברים שאין תוקף להתרה זו.

הצטרף לדיון

תגובה 1

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל