לתרומות מתנות לאביונים לחץ כאן

המתנה לפני ספירת שבעה נקיים

שאלה:

שלום כבוד הרב, בדרך כלל אני נוהגת לחכות 3 ימים למרות שאני נקיה כבר ביום השלישי האם ניתן להתחיל לבדוק כבר ביום השלישי??

תשובה:

שלום רב

אינני מכיר מנהג לחכות שלושה ימים. למנהג הספרדים ביום הרביעי מתחילת המחזור [או משעה שהאשה נאסרה לבעלה] מותר לבדוקאם היא נקייה,ולמנהג בני אשכנז רק ביום החמישי.

בהצלחה

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. לילה טוב.
    בסו"ס קצ"ו כתב מרן שאפילו באותו יום יכולה לפסוק בטהרה כאשר שוטפת טוב טוב את או"מ. כך שבשעת הדחק אם היא יכולה להפסיק בטהרה באותו יום רשאית.

  2. אני מעתיק את לשון הרב עובדיה יוסף זצ"ל בטהרת הבית (סימן י"ג)
    "אישה ששימשה מיטתה עם בעלה, ואחר כך ראתה דם ופסקה, ורוצה להפסיק בטהרה מיד כדי שתתחיל לספור שבעה נקיים החל ממחרת ראייתה, תקנח עצמה היטב יפה יפה באותו מקום במוך או בבגד רך, כדי להפליט את כל הזרע, או שתרחץ במים חמים, כגון שתשב באמבטיה מלאה במים חמים, ועל הצד היותר טוב תעשה שניהם יחד, קינוח במוך יפה, ורחיצה באמבטיה במים חמים, והם יפליטו ממנה את כל הזרע, ואז תוכל להפסיק בטהרה מיד ותספור שבעה נקיים החל ממחרת"

    אני מקווה שהרב מספיק מקובל עליכם, וכך נוהגים בהרבה מקהילות הספרדים, לכן כשעונים לספרדים צריך לקחת בחשבון את דעת הרב, ולא להעיד שבכל הקהילות החמירו בזה כרמ"א.

  3. למיטב ידיעתי עדיין זה נגד המנהג גם של בני ספרד. ידוע שהגר"ע יוסף שיטתו בהרבה מקומות ללכת אחר דברי השו"ע גם נגד המנהג, אבל המנהג ודאי היה שונה. יש שנהגו ד' ימים ויש שנהגו אפילו שבעה ימים! ולא סמכו על הקינוח.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל