לתרומות לחץ כאן

יחסי אישות

שאלה:

שלום,
הרם מותר לקיים עונה כל יום (שהיא לא נידה כמובן)?
מה התורה אומרת לגבי זה?
ומה קורה כאשר הבעל רוצה ויצרו מתגבר עליו כאשר האישה נידה?
מה קורה אם גברים ששבועיים זה יהיה הרבה זמן עבורם?(כאלה שמתאמנים על בסיס קבוע,הטסטוסטרון אצלהם גבוה יותר תמיד)…
תודה
יגאל

תשובה:

שלום רב,

  1. מותר לקיים עונה בכל יום שהאישה מותרת.
  2. לשאלתך מה התורה אומרת על זה, אוכל לצטט לך כמה ציטוטים בענין ראה במקורות. אולם חשוב להדגיש כי הציטוטים הללו אינם הלכה אלא מנהגי חסידות ופרישות, וחשוב מאד להתמקד בהלכה.
  3. אם הבעל יצרו מתגבר עליו כשהיא נדה זו בעיה חמורה, שידאג שזה לא יקרה, כי פתרון הלכתי אין לזה! אין היתר לעשות כלום. ואם בגלל האימון שלו יצרו מתגבר עליו שימעט באימון כדי שלא יבוא לידי ניסיון.

מקורות:

כך כתב הרמב"ן בתחילת פרשת קודשים:

"הענין כי התורה הזהירה בעריות ובמאכלים האסורים והתירה הביאה איש באשתו ואכילת הבשר והיין, א"כ ימצא בעל התאוה מקום להיות שטוף בזמת אשתו או נשיו הרבות, ולהיות בסובאי יין בזוללי בשר למו, וידבר כרצונו בכל הנבלות, שלא הוזכר איסור זה בתורה, והנה יהיה נבל ברשות התורה:
לפיכך בא הכתוב, אחרי שפרט האיסורים שאסר אותם לגמרי, וצוה בדבר כללי שנהיה פרושים מן המותרות. ימעט במשגל, כענין שאמרו (ברכות כב א) שלא יהיו תלמידי חכמים מצויין אצל נשותיהן כתרנגולין, ולא ישמש אלא כפי הצריך בקיום המצוה ממנו". וראה עוד במה שכתב בשו"ע או"ח סי' רמ סעי' א'.

 

הצטרף לדיון

תגובה 1

  1. לגבי הזמן שהאשה נדה, יש לזה עיצה: אפשר לרנות בחנויות טבע כמו הוס טבע ברחוב חזון איש פינת רחוב רבי עקיבא, מוצרים טבעיים שעוזרים להפחית את התשוקה והחימום של הבעל בזמן האיסור. כדאי לנסות!

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל