לתרומות לחץ כאן

נערה שעברה בילדותה הטרדה מינית – כשרותה לכהונה

שאלה:

שלום כבוד הרב

לצערי הרב בשנות הילדות שלי עברתי מה שנקרא הטרדה מינית על ידי אחי הגדול, בעז"ה זה נגמר, טופלתי כראוי וחלפו להם כמה שנים, והיום ברוך ה' אני כבר בגיל של שידוכים ולכן ברצוני לברר איזשהו עניין,
השאלה שלי היא לגבי נישואים לכהן. הבנתי שלכהן אסור להתחתן עם מי שנבעלה לאחד האנשים האסורים לה, וביניהם אח.
הבעיה היא שאני לא יודעת בוודאות איזה רמה של יחסים היו ביננו. ולכן סליחה מכבוד הרב על הפירוט הלא כל כך צנוע אבל אשמח להסביר מה שאני זוכרת והרב יגיד אם נחשב שאני אסורה לכהן או לא..
כל הסיפור הזה היה במשך כחמש שנים והתחיל בערך מגיל 7, היו הרבה פעמים שרק היה מבקש ממני לגעת בו בכל מיני מקומות ומדי פעם היה גם הוא נוגע בי בפעמים האלה אני זוכרת שהוא היה ==== בגלל שהייתי יחסית קטנה לא הבנתי עד כדי כך את משמעות המעשים האלה ולא חשבתי על אפשרות של חדירה אבל כיום שבגרתי אני מבינה שעל פי הזיכרונות זה כמעט לא מותיר ספק אם היתה בעילה או לא, לפחות נסיון שמנסתם באחת מהפעמים הצליח לפחות חלקית..

חשוב לי לציין שכרגע השאלה היא תאורטית ולא עומד הצעה של מישהו שהוא כהן, אני רק רוצה לדעת אם אני מותרת או אסורה לכהן כדי שאדע אם אני צריכה לברר קודם שאני יוצאת אם מישהו אם הוא כהן או לא.
ודבר נוסף אשמח לדעת אם ומתי צריך לספר לבחור שאני יוצאת איתו על כל העניין.

תודה מראש!

תשובה:

שלום רב,

מאחר שעדיין לא נישאת לכהן ולא השתדכת עם כהן, המלצתי היא שכדאי מאד מאד שלא לעסוק בשאלה קשה זו ולהתרחק מהשאלה – כלומר, לא להשתדך עם כהן.

ישנם כמה נידונים בשאלה זו. ולפי התיאור זה נראה שנאסרת לכהן. אולם תחליטי להיבדק אצל רופא האם קרום הבתולים נותר במקומו, ותשובתו תהיה חיובית, יש מקום יותר לקהל, למרות שודאי באופן תאורטי יש מקום לאסור גם באופן זה. משום שהבעילה נחשבת ע"י מגע שבין האיבר שלו לאיבר שלך. אלא שלא ברור בגדיוק היכן הוא נגע ויתכן שהוא לא הצליח לחזור ממש בפנים ואף לא בפתח אלא רק באיזור. לכן אם בכל זאת קרום הבתולים נשאר, יש מקום לחשוב על הנושא שוב.

ראי כאן שהארכתי בסוגיה זו.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל