שאלה:
שלום וברכה.
שאלתי כאן לפני כשנה בערך, ואמרו לי, שאם אדם הולך לישון בלילה ואח"כ התעורר באמצע הלילה ורוצה לשתות, צריך לברך משום שהשינה היא שנת קבע.
שאלתי עכשיו היא, אם אדם חולה ונרדם אך לכמה שעות, ומידי פעם מתעורר וקם לבית הכסא, האם ג"כ צריך כל פעם לברך כי אפילו שלא ישן כל הלילה, מ"מ הוי שינת קבע, או מכיוון שזה לעתים קרובות, אז לא צריך כל פעם לברך? אני שואל כדי שלא תהיה ברכה לבטלה.
תודה רבה מראש.
תשובה:
שלום רב
אני מבין שכוונתך לברך על שתייה. בודאי שהשינה היא הפסק ועליו לברך שוב. ראה שו"ע סי' קעח סעי' ז.
אפילו שהוא קם מידי זמן מה? האם זה לא ברכה לבטלה?
תודה.
לא. השינה היא הפסק.
תודה. שאלתי גם שאלה מס' 159776 ואיני מוצא אותה כאן, לכן אני שואל כאן: אם אין חובה להשתמש בשם החדש, האם צריך לומר את הפסוק של השם החדש בסוף שמו"ע? האם מכיוון שאין חובה להשתמש בשם החדש, אז גם לא חייב לומר את הפסוק בשמו"ע? או שחייב?
תודה רבה מראש.
אם תשכיח אותו לגמרי, לא תעלה בו לתורה ולא תכתוב בתעודות וכו' וכו', הוא בטל לגמרי וגם את הפסוק לא צריך לומר.
השאר תגובה